Nattens "känga" går utan tvekan till Cleveland Cavaliers. Laget var uselt inatt mot NY Knicks. Återstår att se om LeBron James lyfter laget eller tvärtom. Det sägs att laget lyfter med världstjärna i laget men jag är inte helt säker på det.
Killen håller i bollen 17 sekunder skjuter och missar. Samma sak upprepar han gång på gång. Vi får väl se hur laget tacklar detta i det långa loppet så att säga. Tror inte att alla är nöjda med LeBron trots hans status och att han är en världs spelare. Jag personligen tror att det kommer vara nackdel för Cleveland denna säsong men vi får se om jag har rätt eller fel !?
Visst han gör sina poäng då och då men det blir alldeles för mycket "One man Show" och i det långa loppet tror inte jag att det gynnar Cleveland !
Vet att det är i början av säsongen osv men man kan inte prestera som man gör i hemma matchen inatt. Att vinna en Q är inte godkänt !
Men detta är så klart bara min åsikt !!
Nattens stjärna går till Dallas Mavericks. Stabil insats matchen igenom. Spec första halvleken där man spelade utomordentligt fint och skaffade sig ett fint utgångsläge inför andra halvleken. Som alltid så går dem flesta lagen på lägre växel om man har en stark och stabil ledning under den andra halvan och Dallas var inget undantag. Roterad ei laget,vilade nyckel spelare men spelade ändå rätt Ok och vann matchen säkert till slut !
Bra insats av Dallas !