Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Han postade faktiskt multibongarna som gick in innan omgången avgjorts häromdagen, och den stämde exakt överens med det vinstlistan visade. Kan ju vara andrahandsinformation om bongen han postade då, men inget talar för det tycker jag. Han försöker inte sälja något, bara få kontakt.
Men snälla Gidde: Kan du vara snäll och låta bli att bemöta precis alla påhopp, berättigade eller ej. Ta grejer lite för vad de är, läs mellan raderna, säg att vi får vara överens om att vara oense om du hamnar i en diskussion som inte leder någonvara, och lägg energi på sånt som är viktigt istället. Ni klottrar ner trådarna så man inte kan läsa det som räknas när ni hållare på så här. Om någon misstror dina vinster, så kan du dela med dig av någon analys så inser nog folk att du inte snackar skit med att du är insatt och kunnig.
Och släpp det där med att din edge försvinner så fort du delar med dig något till andra, visst om du skriker ut en vinnare på ett ramlopp på lunchen går ju spelvärdet rakt ner i källaren om den vinner. Har du någon riktigt bra info i såna fall förstår jag helt och fullt att du vill hålla det för dig själv. Men att dela med sig av generella tankar om rank eller spetsstrid i ett lopp t ex tappar man ingen fördel av. Tvärtom kanske man hamnar än bättre på det genom att ge sig in i diskussionen. Det behöver inte alltid vara av någon som är mer påläst eller klokare man lär sig något av här i livet.
|
Jag har väldigt svårt för folk som anklagar folk för saker som de inte har en aning om eller saker som är direkt felaktiga, därför har jag velat svara på detta. Det kanske inte gynnar mig som person, men det är en annan sak. Får prova att sluta med det.
Tack för att du visar förståelse för mig iaf.