Visa ett inlägg
Gammal 2014-11-02, 10:39   #50
Voltstart

Voltstarts avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gidde_Palema Visa inlägg
Har inte pluggat klart än, men två drag är 3 Godiva Ås i femte och 4 Psycho i sista avdelningen. Spikar nog någon av dem jag, eller båda. 4 Shadow Woodland i V75 2 är ett tänkbart singelstreck, även om den inte är stenklar.
Psycho har jag gillat skarpt ifrån första starten. I fajt med Zigge Silvio uppvisades härlig löpskalle och dessutom bra insatser mot hästar som Al Dente och Global Rebel.

Nu kommer vi till det som känns värre inför dagens final:

Faktum är att 1 Emmet Brown kanske inte "klädde av" Psycho när de gick i klinch med varandra, men nära inpå. Spets hjälpte föga för Goops häst. Emmet visade dock att det är en mer kapabel häst helt enkelt. Åtminstone vid den tidpunkten kliv för kliv över ett upplopp. Sedan har vi Conlight Ås som vann över Psycho senast, men det var ju ett helt annat loppscenario...

En tokskräll som springer samma tider som Godiva Ås och spurtar som en raket för närvarande: 5 Take Tanic!(...borde du gilla som har "stake nog" att spika en Ingrid Bengtsson-häst på ett mega system!)

Själv var jag formligen förtjust i Raise Wise As och avskydde Rare Wise As en gång i tiden(knölig och orytmisk värre). Idag är det upp och ner kring den saken. Rare saknar start i kroppen, men i ett svårt lopp och med formidabla insatser i ryggen tänker jag spika där. (Generalfel spika vid avsaknad av lopp, egentligen!)

Johan ska med också på Alkalizer Am pga läget och som toppspurtare av rang! Perfect Cash är ett måstestreck. Untersteinerlås i första!

Övriga tankar:

Det blir spik på André...må spetskörningen slå väl ut!

Sir Ratzeputz och Västerbo Fantast är båda hästar jag ogillar att lämna ostreckade.

Slide So Easy och Paduca Dream kan göra ett upplopp, så de ska med.

På kapacitet, form och läge blir det de 3 innerspåren bakom vingen i sista.
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat