En liten snabb genomgång efter snart 60 avverkade spel är att jag blivit lite het på gröten ett par gånger men att motiverade spel i längden gör profit. Jag känner att jag har underlag nog för att våga öka all-in draget ifrån en 100 - lapp till 150 riksdaler.
Börjar direkt då med ett all-in drag inför imorgon och det är Lokomotiva Zagreb som får inleda den nya eran :-) det kanske inte är det mest spektakulära laget i Kroatien men mål framåt, det kan man göra på vem som helst. På hemmaplan är man som effektivast och har gjort 2 mål eller fler i 6 av sina 7 hemmamatcher i år, 5/6 i ligan. Då har man mött alla 3 topplagen hemma (Rijeka 2-1, H. Split 2-5 och D Zagreb 3-5) Alla 3 har alltså blivit överraskade över Zagrebs fina hemmaoffensiv. Snittar precis 2 per match hemma. För motståndet står Istra, ett mittenlag som spelar ganska snålt, men har haft lite besvär med defensiven borta. Släppt in 9 mål på 6 bortamatcher (och släppt in minst 1 i samtliga bortamatcher i år). Har fortfarande inte vunnit på bortaplan i år och efter 4 raka 1-1 matcher i början av säsongen har man nu släppt 5 dem 2 senaste matcherna. Förvisso emot D. Zagreb och Rijeka, inte mycket att orda om, men utöver suveränerna, de 3 i topp, så är Lokomotiv det absolut bästa offensiva laget, vilket dock i sin tur är sämre för defensiven, man har tyvärr släppt in lika många som man gjort (24) och därav känner jag att jag hellre plockar att hemmalaget gör över 1.5 mål istället för rak 1a. Betalar dessutom mer och om man leder kommer man definitivt få fler chanser att göra mål då Istra måste ösa på.
Istra har släppt in 2 mål eller fler i 3 raka bortamatcher (senast i cupen släppte man 2 emot ett lägre divisions lag) och Zagreb har gjort 2 eller fler i 3 raka hemmamatcher. Dessutom har Zagreb vunnit motsvarande möte hemma 3 gånger i rad, 2 av dessa har man gått över linan. Jag gillar Zagreb över 1.5 till 1.87 på unibet.