Trevlig omgång med hyfsad klass på loppen.
V4-1)
Fina hästar, 1 Tony Boy tror jag inte kan hålla någon ledning och då kan han hamna illa till även fast det är dubbla OS.
Roxy trio i ledningen för att släppa till Buffon Boko. Buffon kan rinna undan från ledningen men Veijo tror jag har bästa hästen i nr
11 Carlos Greenwood men bakspår och bakskor talar emot. Men jag skulle inte bli förvånad om han vinner detta plättlätt om tony boy hamnar i maskin.
I övrigt kan 4 och 9 kanske blanda sig i.
V4-2)
Är inne på att Flemming sitter i spets med nr
6 Quantum Doubleleap, och jag tror inte Da Vinci Boko plockar ner denna från dödens även fast det i grunden kan vara en bättre häst.
En tredje häst kan kanske vara nr 2 Balder Horline från OS.
V4-3)
Veijos nr
7 comeonhill i Ledningen om den funkar, vilket det låter som det kommer göra. Flemmings är hårt nedtryckt på liret och han har också en riktigt bra häst som gjort 2 bra prestationer efter vila. Kan räcka med dom men jag tänker fortsätta följa Only the Best i Johans träning, Falsig brukar ta fram riktigt starka hästar och jag tror johan kan skapa något riktigt bra med denna hästen, men jag har varit lite besviken i dom 2 första starterna. Only the best fungerade fint senast och om han bara håller sig lugn tror jag han kommer utvecklas väldigt mycket i sin nya regi.
V4-3)
Svårt lopp, men tidsmässigt har Dannes nr
3 Nepals Birdie har fin uppgift. springer han en 16-tid från ledningen så¨borde han bli svår att fånga in?
Bakom känns det vidöppet då den bästa motståndaren, Ada, fått bakspår på tillägg. Adriano i Ola samuelssons regi ska bli intressant.
En eller många!
System
1) 1,2,4,5,9,11
2) 2,3,6
3) 5,7,9
4) 3
Känns dock som lite för lite potential i detta system, jobbar vidare!
Flerbong
1)11
2)6
3)5,7
4)3