Visa ett inlägg
Gammal 2014-11-03, 21:15   #194
tompa87
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6057


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Nästa all in drag finner vi i Polen.

Hemmalaget Jagellonia är i kanonform, på dem senaste 8 ligamatcherna har man tagit 22 poäng av 24 möjliga poäng! Åkte förvisso ut i cupen borta emot svårspelade Lech Poznan efter övertid i veckan men det lär inte ha påverkat självförtroendet nämnvärt. Har gjort 2 eller fler mål i 6 raka matcher och vunnit 3 raka hemma. Bortalaget GKS Belchatow är vid första anblick ett bra defensivt lag, men går man lite djupare så ser man att det är bara på hemmaplan man har bra defensivt facit. 7-1 i målskillnad på 6 matcher. Det kan bero på en hel del saker, bl.a. dålig plan som man behärskar mycket bättre än dem på papperet bättre motståndarna, hög höjd m.m. Hemmadefensiven i all ära, men man har ändå släppt till 10 mål till i serien, vilket betyder att man släppt in 10 mål på 7 bortamatcher. Man har dock bara gjort 5 så det är inget speciellt "över-lag" per say, men då ska man veta att dem senaste 3 bortamatcherna har man släppt in 12 mål, och 4 raka bortamatcher har slutat över 2.5.

4 av Jagellonias 5 senaste hemma har också slutat över, och det har varit lite hawaii när man spelat hemma hela säsongen, målskillnaden 15-11 på 7 hemmamatcher ger oss ett snitt på 3,7 mål per match (bara Poznan har högre hemmasnitt). 6-1 är Jagellonia till överspelet hemma. Belchatow är 2-5 dock.

Bortalaget saknar en nyckelspelare i anfallet, Mak, men han har saknats ett tag. Man saknar även Szymanski på mittfältet men där finns det täckning.

Hemmalaget saknar 2 ordinarie backar (vilket ju är bra för ett överspel) i Modelski och Baran.

Jag är kluven till vilket spel jag ska välja här; överspelet (2.25) finns till 1.80 på Pinnen, samtidigt som samma bolag har Jagellonia över 1.5 @ 2.09.

Jag väljer Jagellonia över 1.5, dels för att oddset är bättre, dels för att man gjort 2 eller fler mål i 7 av dem 10 senaste, dels för att man gjort 2 eller fler mål i motsvarande möte 3 av dem 4 senaste gångerna, dels för att defensiven i Belchatow inte är på samma nivå borta som hemma och sist men inte minst för att Belchatow har haft svårt i offensiven (och defensiven) dem senaste bortamatcherna vilket får mig att tro att man kanske inte gör mål idag.

Jagellonia över 1.5 @ 2.09, all in.
idag hade man inte vässat tårna. Är kanske inte så konstigt heller när man vevar in överspelet i både lek-kupongen och dem större singlarna. Noll tur som vanligt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat