Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart
Ja, det är klart. Då har man ingen "skrynklig tjuga" över till att lassa in på ett barfotadrag...
Kördes Tulleman barfota?
Det slående är att vardagstrav var lika spektakulärt då som nu. Tänk att sakna insikt om en sån grej. Synd om dem!
Sitter just nu och analyserar spårtrappan i lopp 5. Många kapabla vardagshästar utan rad och loppet tilltalar mig för analys. Naturligtvis är det ett skoj tvillingodds som är siktet. 8 J.S. Annabell har jag ett gott öga till. Tålde oömma positioner när pengarna plockades och kanske är motståndet mildare nu? 
|
På tal om det där med barfota så minns jag speciellt ett lopp på Jägers. Det var ett par år innan det berömda skorycket på Gidde Palema i Olympiatravet som väl var det som blev pricken över i till att vi kort senare fick barfotalistor till loppen. Men en amatörtränad häst vann i alla fall som högoddsare ett lopp där totalt överlägset och svarade för en prestation som ingen kunnat räkna ut. Men tränaren stod i vinnarcirkeln och sa att han länge väntat på att plocka av skorna på den ffg och visste att det skulle få en enorm effekt. Då visste bara tränaren och hans närmaste om det och kunde ta betalt. Idag hade det lyst dubbelrött och skorycket blivit invägt i vinnaroddset som då hade blivit väldigt mycket lägre.