Visa ett inlägg
Gammal 2014-11-05, 01:31   #761
Wagner

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Nu blir det nostalgi med Dobben.

Grannkärringen skjutsar sin jänta till skolan bak på pakethållaren varje morgon. Kan väl vara 250-300 meter enkel väg. Vägen dit kantas av farligheter som innergård och stor upplyst park. Kanske ska tillägga att hon går i högstadiet. Minst.

Hade ju inget med dagens ämne att göra mer än att jag kom och tänka på det medan jag analyserade curlandet i närområdet. Nyckelbarn! Betydde antingen skilsmässa eller morsa som jobbade med alternativa behandlingar på en frisersalong. Väldigt ovanligt i början på 70-talet. Speciellt skilsmässor. Så det var med skräckblandad förtjusning man iakttog dom lite på avstånd. Nästa snäpp på skalan var ju fosterhem.

Nyckeln skulle hänga i ett snöre runt halsen också. Inga nyckelknippor alltså. Fast varför berättar jag allt det här. Finns ju inget område som undgått. http://sv.wikipedia.org/wiki/Nyckelbarn

Men skönt att minnet inte sviker en helt. Fast det där med frisersalongen hade dom missat.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+10)

Senast redigerad av Wagner den 2014-11-05 klockan 01:34.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat