Visa ett inlägg
Gammal 2014-11-05, 06:02   #8
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Allt är relativt.

Travronden kostar väl ca 20 kr om man är prenumerant. Då får man tips/intervjuer/info till många tävlingar i samma tidning. Det måste väl kosta även för dom att producera materialet.

SS vardagsmaterial består numera av rätt korta analyser av loppen, en rank, ett spelförslag och intervjuer som inte är det minsta exklusiva längre. Till kvällens jägersrotävlingar nästan bara gratisintervjuerna som fanns på atg.se via några tränares hemsidor som ss gjort. Deras flaggskepp var när dom hade exklusiva intervjuer med några stora tränare. Framförallt de med Svanstedt var de bästa och viktigaste tränarintervjuerna överhuvudtaget till en omgång där han hade hästar med.

Att betala 25 kr för det som dom har nu känns inte prisvärt för mig. Senast dom uppgraderade sidan gick priset från 5 till 15 kr och nu från 15 till 25. Deras material var klart bättre tack vare de exklusiva intervjuerna när det kostade 5 kr.
Klart att det kostar pengar för Ronden, men de har ju sin prenumerantstock och sina annonsörer att leva på, och ingen köper väl Ronden för tipsen? Jag kan inte bedöma kvaliteten på SS-materialet, men jag ser det inte som orimligt att det kostar vare sig 25 eller 35kr. Tycker man inte att det är värt pengarna får man väl avstå från att köpa det. Spelvärde gör ju t.ex. inte alls tips till V64, och de hade väl på känn att det kanske inte skulle vara värt jobbet i förhållande till hur många presumtiva köpare det finns.