Visa ett inlägg
Gammal 2014-11-07, 15:06   #201
tompa87
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6057


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tar 2 (!) till spel när jag ändå är igång och har tid. Dagens utbud är verkligen intressant!

Poznan har kommit igång i den inhemska ligan efter en trög start och är obesegrade i 6 raka matcher, varav 2 raka svåra bortamatcher i 1an Legia och 2an Slask Wroclaw. Det är dock inte i bortaspelet man bländar någon utan det är på hemmaplan man vinner dem flest poängen; 14 av 22 poäng har bärgats hemma, där man sammanlagt cup och liga har 5 raka vinster (1 kom dock på övertid senast emot Jagellionia) och ett facit på 4-2-1 med 20 gjorda mål framåt (!) och 7 insläppta. Offensiv före defensiv med andra ord.

Så skulle man väl kunna beskriva dagens bortalag med, utan att överdriva. Podbedskidze har gjort mig mycket fina pengar med sitt öppna spel och överspelen är sällan så prisvärda som dem är i Polen just nu då bolagen har fått för sig att det är en defensiv liga. Podbedzidske är dock inget defensivt lag och överspelet har suttit i 11 av 14 matcher hittills. På bortaplan är det endast 1 match som gått under 2.5 mål när Pod* spelat. Överspelet har suttit med råge i 3 raka bortamatcher (6,5 och 6 mål) och man har gjort mål i 7 raka bortamatcher.

Poznan har gått 7-7 till överspelet men 4 av dem 5 senaste i ligan har gått över så över formen är god. Hemma har man på dem 5 senaste matcherna gjort 2, 1, 5, 2 och 6 mål!

3 av dem 5 senaste (inkl. en träningsmatch i somras) har gått över linan. Den må vara låg @ 1.73 (ladbrokes) men den är onekligen spelvärd! All in drag!

Har skummat igenom resultat i Holländska andradivisionen för att se om jag kan hitta en favorit i repris; överspelsdubbel. Det finns 3-4 matcher som har alla möjliga förutsättningar för att gå över linan men jag fastnade för att få 1.73 av William Hill på att Oss gör mer än ett mål emot Jong Ajax och gör det till en singel till att börja med. Oss är ett offensivt lag (som dem flesta i Holland ) som gör och släpper in en hel del mål. Öser på framåt och blottar sig i defensiven. Man är i bra form dock, tack vare sin offensiv som gjort 9 mål dem senaste 5 matcherna, där man vunnit 4 av dem 5 senaste. Även när man tappar poäng så gör man gärna över 1.5 mål; den enda oavgjorda matchen man har slutade 2-2. På 6 förlustmatcher (cup inkluderat) så har man gjort 2 mål 3 av dem. Så även om Ajax skulle gå vinnande ur striden så har man alltså goda chanser att se Oss göra över 1.5 mål. Faktum är att Oss gjort 2 mål eller fler i 9 utav 13 matcher. Hemma är snittet ännu bättre; 4 av 5 matcher har man gjort 2 mål eller fler. Daterat tillbaks till förra året så har man gjort 2 mål eller fler i 10 av dem 13 senaste.

Jong Ajax då? Tenderar att vara mycket bättre hemma än borta; 5 poäng inspelade borta, 10 hemma. Jag gissar på att det är för att man har lättare att få med a-lagsspelare när man spelar hemma, utan resor och övernattningar m.m.

Har släppt in över 1,5 mål i 5 av 7 bortamatcher i år, och inte vunnit borta sedan omgång 2. Började säsongen med 2 raka segrar men har sedan dess gått 2-3-5. Får inte gå uppåt heller så det lär inte finnas några mål mer än att hålla sig kvar och låta ungdomarna och dem som är på gränsen till a-laget visa upp sig och komma i form.

Oss skulle med en vinst idag kunna ta sig närmare uppflyttning och på hemmaplan är man i god form som sagt; 3 raka vinster. Jag tror hemmalaget har alla möjligheter att göra mer än 1 mål i denna matcher och gör 1.73 (William Hill) till ett all-in drag.

Plockar även den matchen (över 2,5) i en dubbel med Emmen - Roda över 2,5 till 2.1 på Unibet, känns som givna överspel med statistik i hand.

Alltså: Poznan - Podbedsidzke över 2.5 @ 1.73 på Ladbrokes. Oss över 1.5 @ 1.73 på William Hill och Oss-Jong Ajax över 2,5 + Emmen - Roda Kenkrade över 2.5 till ett sammanlagt värde på 2.10, spelas på Unibet!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat