V75 är inte som förringa, det kan vi slå fast! Vad det beror på är en mer öppen fråga. Kanske, och även mycket troligt, spelar IT-samhällsfenomen som t.ex. sharps en roll i det hela. Spelet är mer eller mindre sönderanalyserat och informationen når allt fler på ett mer lättillgängligt sätt. Samtidigt har det utvecklats verktyg (joker, hpt m.fl.) som påverkar utdelning och andelen vinnare. Trav har blivit lättare men även svårare eftersom "skrällar" inte får samma betydelse då dessa flaggas medialt eller inkluderas i system som skapats i diverse reduceringsprogram. Dagens omgång (V75 Halmstad) borde ha gett mer betalt och varit mycket mer svårfunnen än vad resultatet ger sken av. Nästan hela travsverige var övertygade om att Untersteiners stallform var vikande och då borde det ha inneburit att dagens rad skulle ha varit ytterst svårfunnen och därför även mycket välbetald. Kanske är jag en aning bitter, men jag känner att jag tappar förtroende och motivation till travspel när jag inte kan se att resultatet motsvarar svårighetsgraden. Eller har jag bara låtit mig luras av desinformation angående Untersteners dåliga form? Dom var overkligt bra idag... Hursomhelst så känns det som att möjligheten att bli ensam vinnare på V75 i dagsläget är obefintlig.