Jag har sagt det tidigare! Det är ATG's inriktning att ge alla samma spelavgörande info via ATG live som utjämnar skickligheten och som gör trav mer som lotteri. Att ha unik info eller åtminstone bedöma tillgänglig info på ett korrekt sätt är avgörande för resultatet.
När PU skriker ut sig som vinnare i en intervju sabbar det hela mitt råjobb med att följa just den hästen och kusk samt min kunskap om startspår mm.
Tipsbolagen får dessutom på sikt ngt mindre inflytande(varför betala om man får infon gratis då vissa reportrar läser bolagens tips oxå) och travtidningarnas innehåll behövs nästan bara av reportrarna på banan numera(lite hårdraget). Reportrarna är dessutom så många i olika sammanhang att alla kuskar och tränare "tvingas" till en öppen redovisning vare sig dom vill det eller ej. Mörkningar avslöjas allt lättare nu för tiden och är nästan helt borta därför även om de fortfarande förekommer i mindre sammanhang.
Att ATG's policy på sikt dödar banorna är också ett sorgligt kapitel. Man måste vara spelare och helst hästägare för att förstå travets förutsättningar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Migge (+1)
|