Visa ett inlägg
Gammal 2014-11-09, 20:50   #208
flip-flop

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 168
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Tur man slapp Lazio, å all-in draget på WHL satt ju! God form igen efter en dipp, lika bra att smida vidare.

Valencia har ju som ni vet en alldeles förträffligt fin rad hemma där ligatrean har vunnit 5 av 5 och än mer intressant för mitt spel (som blir Valencia över 1.5) är att man gjort 3 mål i samtliga hemmamatcher hittills. 15-3 i målskillnad har det mynnat i och varför bryta den sviten emot ett av ligans mest hemmapräglade lag i Bilbao? Ett Bilbao som dessutom spelade (och förlorade) en viktig CL match i veckan och är utan en av sina stöttepelare i offensiven i Aduriz (4 mål).

Valencia är ju efter en svag fjolårssäsong inte ens med i europa vilket betyder att ligan har fullt fokus. Det har märkts och man ligger f.n. 3a med 2 poäng och en match mindre spelad än Barca. Man har alltså moroten att man kan gå om Barcelona vid vinst idag, bara det borde räcka för att komma taggade till tänderna. Det är bara just Barca och Real Madrid som har gjort fler mål än Valencia, som snittar nästan 2,5 mål framåt per match. Exakt 3 är det ju som sagt hemma.

Bilbao förlorade emot Porto i veckan (där Porto ju klev över 1,5 mål) och är därmed ur CL. Det ödsla nog dock en hel del energi i den matchen då det var vinna eller försvinna och det brukar ju som ni vet komma reaktioner av Europa spel, speciellt för lag med mindre bred trupp, såsom Bilbao. Bilbao är som jag sa ett hemma präglat lag, och man har endast 3 poäng på 5 bortamatcher. 10 insläppta mål ger oss ett snitt på 2. Endast borta emot Almeira senast (1-0 vinst, första poängen på 7 bortamatcher) Malaga borta (förlust 0-1) och 1-1 i kvalet borta i Neapel innan säsongen tagit fart har man lyckats hålla motståndet under 1.5 mål på bortaplan. Säger en del om defensiven borta. Nu möter man en mycket formstark hemmaoffensiv, och oddset på att Valencia gör över 1.5 mål ligger på 1.87 på Boylesports, lite för generöst tycker jag!

Skadeläget i Valencia är dessutom bra, visserligen verkar Parejo saknas men annars sågott som ordinarie. Bilbao å sin tur saknar som jag sa Aduriz men även yrvädret Munain i offensiven.

Valencia vinst känns också spelvärd men jag spelar Valencia över 1.5 mål till 1.87!
Spelade själv Valencia -1 AH, men jävlar vad dåligt spel det var. Riktigt tråkigt på vad som verkade vara ett bra spel..
flip-flop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat