Visa ett inlägg
Gammal 2014-11-12, 10:59   #32
doob

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Tidiga tankar om helgens toppomgång...
Kommenterar hästarna jag finner intressanta i numerisk ordning! Alltså inte i egen rank!
Tar den tidiga streckprocenten som naturligtvis kommer ändras drastiskt!

Avd.1)

2 Joker Stursk (2%) - Toppform en längre tid men tycker den blir bara bättre och bättre. Äntligen bra läge! Kan bli farlig om smyga på innerspår i främre träffen! Ett måste vid gardering.
3 Narold Vox (12%) - Även här ett ovanligt bra läge som kretsen inte är bortskämd med. Toppform och härdad i tuffa lördagsgäng! Ett mycket tidigt streck!
4 Namale Kronos (12%) - Just nu överstreckad. Fel distans men läge. Vinner nog inte men loppet är så öppet så den kommer med på en eventuell helgardering. Nu lutar det mest åt avslag till förhållandevis hög procent!
5 Food Money (33%) - Blir favorit? Om barfota runt om så är det absolut befogat! Hästen skall då slås i spets! Man har siktat hit!
6 Time Machine (14%) - Högkapabel men har svikit mångas stora förtroende på slutet! Svårt läge näst sist och skrik senast! Kan vinna men lär få göra det den tunga vägen och klarar den det?? Jag är tveksam...
7 More Than Enough (3%) - STÄNDIGT underskattad! Skrälldek sist! IGEN... Ska aldrig mer åka på den här hästen! Det är ett löfte! Har aldrig kommit rätt på den så numera skall den alltid streckas på mina system! Oerhört speedig om rätt lopp! ETT MÅSTE!
8 Naglo Del Nord (5%) - OJ vilket lopp den gjorde sist! Sunkläge nu men måste streckas! Kan gå runt dom från kön igen!
10 Underpaid Hanover (8%) - Har redan blivit lite snackis och drag tidigt i veckan. Skall absolut streckas men spik? GLÖM! Inte från bakspår och absolut inte på formlösa Goop! Vete fan vad det är med karln men känslan har försvunnit helt! Händer inte mycket när vänstersläggan jobbar och har så varit en längre tid nu i höst...
11 Tomorrowland (2%) - Gick superbt efter galopp sist! Om överpace är den här med på fotot! Garanterat! Ett av loppets stora fynd!

Avd.2)

2 Roto (7%) - Loppets dirigent! Behöver inte streckas! Stannar i tid men tar spets och körs väl där? Detta gör att jag tar bort alla på innerspår bakom och fokuserar helt på vilka som går i dödens och kommer från kön!
3 Crusioux (3%) - Att kusken vinner final på Solvalla är lika troligt som att Cathrine Zeta Jones knackar på min dörr och vill ligga ikväll men jag är optimist och lever på hoppet... Miljondrag i toppform! Passas vid gardering!
4 Diego M. Boko (4%) - Vinner "aldrig" men härdad och har läge! Speedig. Om absolut optimalt lopp? Bör övervägas till låg procent!
5 Oops Tror (1%) - Form för att motsvara 1%! En ickevinnare men tung spurt och formen finns där... Om gardering!
6 Montdore (14%) - Har varit tveksam till superlativen men bevisade att det är en kanon sist! Brant positiv utvecklingskurva! Tidig men får gå den tunga vägen!?
7 Shiraz Brodde (32%) - Balansändring föll ut positivt sist! Flyger till spets men vad kostar det? Förstahäst och om bra info/värmning kan det vara en chansspik!
9 Loverface (30%) - Kommentarer överflödiga! En kanon! Kan få loppet igen! Given!
10 Augustus F. (2%) - OMGÅNGENS BÄSTA DRAG och procenten är ett SKÄMT! Såg smällfin ut som okörd och fastlåst sist! TOTALT obrukad! Om favoriterna kör ihjäl varandra är den här ett fynd! PASSAS!

Avd.3)

5 Charrua Forlan (30%) - En bräcklig favorit? Om släppt till spets kan den vinna men HOS är gammal gubbe utan både reaktionsförmåga och pondus och den här kan lika gärna mjäka i dödens på Air Frame och bli stortorsk och åter tapper 2/3:a...
8 Riff Kronos (22%) - Ett spikbud! Den här är överlägsen om minsta klaff! Optimalt om Veijo hittar ned men tror hästen sänkar dom även från dödens!
9 Västerbo Loveboat (6%) - Till rådande procent måste man verkligen överväga V.L! Smygläge, toppform, toppkusk och Båth är alla parametrar som pekar på värde under 10%!
11 DÓne (18%) - Har letat efter formen men smällfin sist! Om Veijo kommer på vingel och det blir överpace kan spurten bita riktigt bra! När den här är i form kan den flyga mycket lågt och fort över upploppet! VARNING!

Avd.4)

2 Dencos Nemo Kilab (28%) - Tror jag blev stressad av startstrulet sist! Höll bra och även om Veijo inte klagade på distansen sist tror jag den är gynnad av kortare 2140! Toppspår och toppform! Spikbud?
3 Silver Annie (29%) - Distansminus? Jag ser den här som sprinter. Kan vinna men får ingen riktig feeling... Lite för mycket streckad för min smak...
5 Man Winner (3%) - Startsnabb som KAN vinna om lucka... Mycket kapabel men har liksom inte blommat ut ännu! Streckas som storskräll till låg procent!
7 Queer Fish (3%) - Startsnabb och toppform! Här har det blivit proppen ur men räcker det ändå? Brant utvecklingskurva och i min bok ett måste sett till värde!
10 Bart M.M. (15%) - En undantagshäst om än orutinerad. Redo vinna final från bakspår? Vågar inte ta gift på det men en i mängden absolut och ett måstestreck!

Avd.5)

3 Alvena Take It (36%) - SPIKBUD! Ruskig avslutning sist efter positionsstrul! Vinner nu!? En eller många och jag tror jag tar ställning om rätt info!
15 Miss Elaza (0%) - En skrällhäst jag vill nämna om gardering! Som vanligt dåligt läge och tufft emot men den här kan verkligen flyga lågt om rätt resa och dag! 0% är ett SKÄMT!

Avd.6)

3 Bear Dancer (16%) - Förstahäst tillsammans med Lindbloms! Tror fan jag överväger chansspika från detta läge och procent! Tror det är god möjlighet till spets och slut som hästen såg ut sist!
4 Checco Boko (7%) - Tredjehäst och kan övervägas enbart på procenten. Står nog inte emot vare sig 3 eller 10 men bör övervägas beroende på hur infon blir i slutet av veckan.
10 Saveur (35%) - En kanon såklart och kan mosa det här gänget från dödens! Spikar INTE från bakspår i final! Bra lås 3 och 10 (kanske 4 också)?

Avd.7)

2 Sanity (5%) - Trött och slut! SCHAS!
3 Standout (3%) - Om släppt till spets finns viss chans och 3% är för lite!
4 Claes Boko (5%) - Håller på att växa in i guld! För lite streckad från detta läge!
6 Chelsea Boko (8%) - Lyriska omdömen inför var start. Toppvärmningar staplas på varandra och med och hugger men inte riktigt färdig än? Behöver nog fler lopp i guld för att härdas. Riskerar ännu ett tungt lopp! 8% är dock helt ok!
8 On Track Piraten (36%) - KUNGEN i svenskt trav! Motiverad favorit! Läget dock uselt men blir inte förvånad om O.T.P sitter i spets efter 500... Spikbud!
9 Digital Ink (13%) - Klar andrahäst! Finst smygläge! Om O.T.P får jobbig resa är Inken högaktuell i nuvarande form!
10 Nahar (7%) - Viktig balansinfo! Mycket speedig och Bergh kan ju ställa iordning så oddset blir bra... Får inte glömmas!
12 Going For Gold Zaz (1%) - Oerhört starkt vinna i guld efter lång vila! En KANON! Redo vinna final från bricka 12? Ja, inte omöjligt... HYPERINTRESSANT till 1%!
MikaF (+10), Stekis0757 (+10), sirlarsson (+5), monimaker1 (+5), johanl (+15), lepadd (+10), hugotheboss (+5), Vladswe (+5), draken (+5), plumma (+5), Kocken14 (+5), Greven-plast (+5), elwiz (+20), scunnert (+5), paisly (+5)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat