Visa ett inlägg
Gammal 2014-11-13, 17:03   #2624
V75fahlle

V75fahlles avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4961
Standard

Tycker era tidigare förslag sett bra ut. Ger mig ändå på ett eget förslag baserat på egna tankar och lagens resultat och målskörd den senaste tiden.

I första matchen ska Frölunda vara favoriter hemma mot bottenlaget Leksand. Toppen mot botten och Frölunda är bra, vann bl.a över Skellefteå borta med 1-3 den 1/11. I mitt förslag får inte Leksand vinna. Men jag vill ändå ha med några streck på Leksand.

Frölunda - Leksand 234-0123 Krav: ej X.
Dessa har på de 5 senaste mötena aldrig X:at.

---

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
inne på samma linje, kort på brynäs. 1,2 ??
Håller med om Brynäs. Sett till statistiken på sistone så bör inte Brynäs gör så många mål ikväll. Inte mer än 2, max 3 mål. Brynäs har inte gjort så många mål på bortaplan den senaste tiden. 6 raka förluster (inte ens förlängning eller straffar) bekräftar den dåliga formen. Oftast har de förlorat med några måls marginal.
Samtidigt har Färjestad mött bra motstånd och släppt in en del mål, så Brynäs-0:an kanske man kan ta bort..?
FBK har oftast gjort max 3 framåt (iof mot bra motstånd). Men eftersom Brynäs släppt in mkt mål på bortaplan kanske FBK kan göra fler än vanligt ikväll.

Färjestad Brynäs 2345-0124 Krav: Ej X
Tror Färjestad kan vinna nu när de får möta ett formsvagt Brynäs efter att själva ha mött bra motstånd på slutet.

3:an på Brynäs är förhållandevis högt spelad till 22% sett till sannolikhet. Tar bort den i förslaget och tar hellre 0:an till 7%.
Hål för 3:an för att få med ett scenario där Brynäs vänder sin svacka och vi får då plats med en 4:a till 9%.

---

HV-Luleå 1234-1234
Två bra lag, tight och jämn historia? Respekt för varandra?
De bör få in en puck vardera iaf.

2244 kr
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat