| 2014-11-15 14:30 | Solvalla | More Than Enough vs Lillen Sisu, Remee La Marc |
H2H |
H2H |
1 |
2.300 |
| 2014-11-15 14:52 | Solvalla | Augustus F. vs Willmore Trot, Carpentor On Tor |
H2H |
H2H |
3 |
2.250 |
Det är tunt med speltips för tillfället med ligauppehåll i fotbollen, men jag kör på två travspel till morgondagens V75-omgång istället. Travspelen har gått sämre än väntat hittills, bara 5 av 16 har suttit (jämfört med 10 av 16 på fotbollen), hoppas det kan vända här. Jag ska dock erkänna att det var rätt så svårt att hitta spelvärde i svårlösta V75-finaler. En del hästar vågar jag inte spela på grund av galopprisk, spår och så vidare. Kanske konstigt då att jag går på More Than Enough (spår 7), men den här hästen är i toppform och passas även som vinnare om den kommer ner i ett vettigt slagläge. Senast på Jägersro visade hästen fina fartresurser efter smygresa och det blir samma upplägg här. Han är en klass bättre än såväl Lillen Sisu som Remee La Marc, ända minuset är att de körs av toppkuskar (Ulf Ohlsson och Erik Adielsson) jämfört med Kenneth Haugstad (ingen favorit direkt...) på More Than Enough. Ännu roligare är spelet på Augustus F. som såg ut att ha mycket krafter kvar senast som fastlåst på Halmstad. Kusken Stefan Söderkvist kör bra och lär knappast sitta fast den här gången också. Willmore Trot är farligast emot, men var enligt tränaren sliten efter förra starten och är behandlad. Frågetecken för formen där. Carpentor On Tor lär inte räcka till en framskjuten placering med Tony Wallin som kusk från det här läget.