Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren
alvena ryckte dom skorna på sist o det gav en växel till. alvena är snabbare i volten än jetset o Peter säger att han vill köra i spets. de andra på startvolten vill ha innerspår. då får fleming dödens o får vänta på att nån ska avlösa honom. Jag tror uranium kan va den som avlöser o då kan den bli farlig då dom är uppåt från stallet
|
Alvena toppspurtade visserligen senast med barfota runt om, men hur högt ska man egentligen värdera den insatsen? Jag vill iallafall inte övervärdera den, hon har spurtat bra med skor också tidigare. Glöm inte heller att hennes facit är 2-7-1 på 16 starter och att hon vek ner sig näst senast från ledningen. Som mackpeter säger så är Jetset överlägsen häst mot häst. Dessutom är jag inte hundra säker på att Alvena sitter i spets. Fördel på grund av spåret och kusken och därför spetsfavorit, men Jetset är nog snabbare ut så det är inte helt omöjligt för Flemming att ta sig förbi.
Jag är också inne på att spika Jetset, tror nog hon kan vinna från dödens till och med om Alvena, som jag förmodar, inte är som bäst i spets.