Visa ett inlägg
Gammal 2014-11-15, 01:40   #95
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Bra nivå på forumet nu, lite tjafs och mycket verkstad så man kan få lite vettiga uppslag om man inte fått några själv! Härligt jobbat allihopa! Så här resonerar jag så här långt:

1
Food Money kommer jag spika! Det är hästen som är klarast för spets i hela omgången, och dessutom ser jag sannolikheten som stor att den inte kommer få press under loppet den här gången. För vem ska göra det? Tillman upp är ett plus i det avseendet, alla vet att hon inte släpper. Mercan släpper inte heller om hon aviserat spetskörning, men där finns det incitament för de andra att sparka neråt på nykomlingen (spelar ingen roll att det är just Mercedes, är samma sak med vilken nykomling eller känt vek spetskusk som helst). Historiskt har det körts en del mot Jennifer också, men hon är erkänd nu och får mer respekt med sig. Tredje anledningen till spik är också enkel, det är minst spelade favoriten och öppet bakom. Sammantaget klart bästa spikvärdet i omgången sett till allt!

2
Montdore rankar jag faktiskt först här. Lover Face är nog bäst, men Bergh ska ändra huvudlag på sin för att bli raskare från start och skulle han lyckas ta sig till spets, eller nästan ännu hellre dödens och kan låsa loppet och hålla Veijo i tredje när han kommer, tror jag han har bra chans. Lover Face är ju tokbra för klassen, men också stor favorit samtidigt som han är favorit till att få ett mycket tyngre lopp än många av sina konkurrenter.

3
Det lutar åt spik på Charrua här. Hygglig spetschans och ska sedan slås. Det var inget dåligt gäng han höll stången från dödens senast och har radat upp fina prestationer före dess. Veijo har väl bästa hästen även här också...Done var jag inne på senast men är kraftigt övervärderad med de här förutsättningarna tycker jag.

4
Här gillar jag Ohana SMs chanser! Har plättlätt tagit tre raka i fin stil och med Johan och bike blir det ledning länge eller rygg ledaren och blixtra till om det löser sig! 2,3,4 räcker långt, det är de bästa hästarna där framme. Bart och Rolex är väl de bästa hästarna i loppet, men att de är så hårt spelade är ju ett skämt.

5
Här ser jag ingen som är helt chanslös (som så många gånger förr i den här typen av lopp), men Jetset klar förstahäst ihop med Alvena Take It om den går skolöst som förra gången. Jäkla fördel för starthästarna här för övrigt, tidsmässigt kan tilläggen inte klå dem om det blir kört rätt. Ska man rensa är det väl först och främst Cederin och Hultman som ska bort. Bra form på båda hästarna och läge, men vissa kuskar kommer ju bara aldrig komma först i sån här konkurrens för både häst och kusk.

6
Fånigt att Saveur är så hårt spelad från bakspår! Motiverat om det vore ett vanligt försök, för det är en bra häst, men här finns ju motstånd både där framme och där bak! 5,11,12 märkligt lågt betrodda. Bra läge på femman räcker nästan för att strecka. 11,12 har varit jättemycket betrodda tidigare och levererat bra, varför har alla glömt dem helt plötsligt? Coldtown har varit iskall att lira på länge, helt plötsligt stekhet nu!

7
Klassblandning här, 8,9,10 står över resten! Piraten har fått läget och därmed klart förstaval! Med lite andra hästar invändigt hade jag trott hårt på okomplicerad spets och släpp till honom av snabbaste hästen, men med de här kusarna ser första halvvarvet lite ovisst ut tycker jag. Grundtipset är ändå att favoriten relativt smärtfritt tar sig till spets eller dödens och har bra chans därifrån. Får han problem vinner Inken eller Nahar. Övriga hästar skulle kunna vinna ett kasst guldlopp, men att någon häst ska kunna klå den här trion oavsett lägen ser jag som väldigt osannolikt!

Preliminärsystem:
5
2,4,(6),(7),(9),10
(5),8
2,3,(4)
1,2,(3),(4),5,6,7,8,9,10,13,14,15
(3),4,5,9,10,11,12
(8),9,10
Krav: Minst tre ()
9828 rader reducerade till 2958 rader

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat