Visa ett inlägg
Gammal 2014-11-15, 02:47   #99
oggeb

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6564

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

V75-1
Food Money är nog rätt favorit här och när Food Money innehar omgångens svagaste favoritskap så känns det rätt att spika. Hästen har alla chanser att lyckas. Ett aber är dock Jennifer Tillman som är helt ny på hästen, jag hade gärna sett Mercedes köra som har gjort det så bra och kan hästen utan och innan. Dock kan man väl inte påstå att Mercedes i grunden skulle vara en bättre kusk än Tillman, så det jämnar väl ut sig.

Värsta motståndaren hittar jag i Narold Vox som dock inte kommer komma in i matchen om det inte blir hårt tempo hela vägen. Hästen är stark och inte speedig. Dom gånger Narold Vox har kommit in i matchen så har öppningarna varit hårda och vem ska trycka ner Food Money denna gången? Jörgen Westholm kanske slaktar sina chanser som sist och då kommer Narold Vox in i matchen.

Från bakspår känns Tomorrowland hetast. Hamnar han bättre till i finalerna och slipper galoppen så är hästen garanterat med och slåss om en pallplacering. Det är mycket om och men. Han gick en riktigt bra upploppsraka senast och ska passas tidigt. I synnerhet till nuvarande procent.

V75-2
Vid första anblick känns det som fel favorit i V75-2 - framförallt på grund av läget.

Shiraz Brodde är riktig vinnartyp och går hela vägen in i mål. Att döma av senaste loppet så är den inte positionsberoende för fem öre heller. Håller sig procenten som den gör så är den absolut ett spikförslag i ett annars öppet lopp. Vid gardering så tar man med Augustus F och Roto till 2 respektive 5%.

Augustus fick ett riktigt skitlopp senast då Roto dog på upploppet. Hade allt sparat i mål och bör ha en vettig chans om det blir lite körning där framme.

Roto dog som sagt på upploppet senast. Jag kan inte tänka mig annat än att det sitter i psyket hos hästen. Han visade samma tydliga tendenser över upploppet på 1609 meter. Men till 5% hos hästen som sitter i spets (man kanske inte ska vara helt säker på att hästen körs i spets dock efter magplasket senast).. Tjänstefel att inte ta med vid gardering då det ska ändras huvudlag på kraken. Jobbigt att missa en så kapabel häst till 5% om nu utrustningsändringen fungerar.

V75-3

Charrua Forlan har en vettig spetschans och är en av de bästa hästarna i kullen. Han har dock aldrig mött D'One som är en riktig kanon. Riff Kronos slog CF som tre-åring men det säger ingenting idag.

Men sett till läget ska Charrua Forlan vara favorit, det är befogat. Jag vågar dock inte spika utan går på de tre hästarna jag tycker har bäst chans: Riff Kronos, D'One och CF.

V75-4

Spontant känns det som att Dencos Nemo Kilab är fel favorit. Denco har ungefär lika stora spetschanser som Bart MM och därav borde Bart MM vara favorit då det är en bättre häst. Det är ganska troligt att det körs lite om spets och favoriten till att nå positionen borde vara Ohana SM. Får hon fuska bort tillräckligt mycket av loppet så kan det kanske gå. Annars är nog Bart MM hetast att vinna. Rolex känns också intressant om han rycker skorna och sätter på jänkarvagnen som det talats lite om.

Längre än så har jag inte kommit och i övriga lopp tycker jag att Saveur och OTP är för stora favoriter för att spika. Coldtown är märkligt bortglömd och Digital Ink känns jävligt het för dagen. Nahar kan alltid mycket om Bergh får ordning på hästen nån gång. O'Grady är snabb ut och vill Flemming köra där så får OTP ett svårt lopp.. Nu talar väl inte mycket för att O'Grady körs i spets då Flemming har aviserat att han vill sitta rygg ledaren, men han släpper nog inte till vem som helst.

Senast redigerad av oggeb den 2014-11-15 klockan 02:48.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat