| 2014-11-19 20:30 | Åby | Strong Reasons |
PLATS |
P |
1 |
8.750 |
| 2014-11-19 21:03 | Solvalla | Cash Gamble |
PLATS |
P |
3 |
1.700 |
| 2014-11-19 21:14 | Åby | Sander Esterel |
PLATS |
P |
4 |
1.750 |
| 2014-11-19 21:51 | Solvalla | Verymuchkiss Karsk |
PLATS |
P |
2 |
3.000 |
Jag tar nya tag i kvällens travlopp på Solvalla och Åby. Kvällens omgång ser intressant ut och jag har hittat fyra spelvärda platsdrag. Först ut är Strong Reasons som gjorde ett fint lopp senast på Jägers och ofta finns med i den främre träffen. Hon möter förvisso bättre djur här och en sämre kusk sitter bakom, men med tanke på oddset spelar jag ändå 1 unit. Cash Gamble är en läcker Ready Cash-avkomma som visade vad den får för senast som tvåa från dödens i ett mycket tuffare gäng. Spår 12 har blivit spår 10 (som senast) med två strukna och rimligtvis borde han ha minst lika bra chans här som senast. Det blir en tuff resa här, förhoppningsvis kör Lennartson fram till dödens tidigt, och därifrån ska han inte kunna missa de tre främsta placeringarna. Jag spelar plats med 3 units som är mest spelvärt och singlar honom på V86 istället. Sander Esterel är ännu en Jägershäst som jag gillar och har stor chans att sitta i ledningen tidigt här. Jag har svårt att se hur han ska missa de tre främsta placeringarna därifrån, särskilt med tanke på att det inte finns så många utmanare bakom Flemmings och JU. Verymuchkiss Karsk får ledningen eller rygg ledaren och är en av de bättre hästarna i loppet. Klart överodds 3,00 spelas med 2 units. Jag skulle säga att platschansen snarare är 50/50.