Ämne: V86 - 19 nov
Visa ett inlägg
Gammal 2014-11-20, 10:42   #215
draken

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 8028
Standard

Därom tvistar de lärda. Jag tyckte Arazi Boko var den klart mest spelvärda spiken i går. Loppet var som gjort för den. Det enda lilla orosmolnet var om Avalon Spider skulle gasas som en galning för att ta spets. Då fanns en möjlighet att Arazi skulle hamna riktigt illa till. Mt Harmony slår den 99 ggr av 100 så det var inget hot om endast den kom före från start. Tyckte att den borde vart minst 50%are från läget.
Att jag också tippade Falsig var inget konstigt. Var nästan galoppgaranti på 6 och 7 och den som nu vann hade den lekstuga med loppet innan så jag tyckte att den också var klart spelvärd i förhållande till sina %.Stod klart i programmet där också men nu var den inte så bra som sist.
Det roliga är ju att alla värderar olika annars skulle alla spela likadant så det finns inga rätt och fel. Har man spelat vinnare på någon annan häst en den som vinner så har man givetvis värderat loppet fel även om man tycker sig ha hittat ett teoretiskt bra spelvärde på en häst som trots allt har minimal chans att vinna loppet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+5)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat