Ämne: v64 Bollnäs
Visa ett inlägg
Gammal 2014-11-20, 17:23   #11
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

V64 Bollnäs

Efter lunchens käftsmäll är det revansch som gäller. Här har Stronger gjort ena kanonloppet efter det andra och så i kanske sin sista start ISKALL 6oo kvar och sist i mål. Tur det blev kaffepengar av V4:an- Nya lopp nya tag

V64:1
Klart att 5 Pat Poker Zens har bästa chansen. men det blir bara en U häst för mig. Finns för många roliga garderingskryss. 4 Midnight Cooger är Lönn riktigt nöjd med- 7 Utopia Brick vill jag absolut ha med, en häst med bra kunnande och Caroline Åkerlund en av mina favvokuskar på lärlingssidan. Hon levererar alltsom oftast och visar bra körhänder. 12 Brendan Boko åker med, liksom 2 Sam Forget. 10 Hilding Kullers gladde mig vid Bergsåkerseger en gång, riktigt bra spurtare men har liksom inte utvecklats något och inte heller blivit stabliare

V64;2
Dagens garderingslopp för mig. Klart att en felfri 9 Silver Jo blir vinstfarlig och skulle 6 Gott Olle leverera som för 4 starter sedan kan det bli pott. Egentligen vill jag ha 5-6-7-8-9-10. Den sistnämnde tappade ju travet senast i Umeå och det kan bli tal om strykning.

V64:3
3 Ina Box (och även Jimmy H) har jag haft ett gott öga till men tyvärr för hårt spelad just nu. Dubbelt så mycket som 9 Isadora. 6 Make it Best och 7 romeo frontline har bra form men ännu ingen seger i år. Inte omöjligt att det blir spik på Jimmy h i slutändan.

V64:4
Läser man ATGidag så låter det riktigt bra på 2 Lumberjack. Kanske dagens säkraste? Klarar Uffe av att ta spetsen ? 6 Semifinal är motbudet vid spetskörningen. Blir det utdraget kan 7 Andromeda och 8 Todays Shotgun vara bra att ha streck för. Den sistnämnde såg jag vinna till 29 ggr på Solänget och är en tuffing på upploppet. 4;e platsen senast mersmakande. Satt fast lite bakom Beautyson

V64;5
Första tanker var att spika 6 Electrifying men efter att ha sett Linderoths 11 Velociraptor och det läckra loppet vid segern senast började jag fundera. Visserligen ordentlig skillnad på motståndet, men på det sätt hästen uppträdde så blir det ett givet streck. Kan ju ha blivit kraftigt förbättrad med loppet i kroppen och formen på Pers stall är ju uppåt just nu. 4 Premier Kronos senast lopp var ingen höjdare men tränaren har en massa bra förklaringar så kan ska inte låta sig luras av missen Slösar man med garderingar så varför inte plocka med 1 Diamond of Ace också. Berghs blir förmodligen U häst

V64;6
Det låter otroligt fint på Bergharns nyförvärv 14 tangen Didrik, Själv plussar han för hästen också. 6 Husvet Elding en av mina favorit hästar, 15 oktober flög han fram sista biten och var bara halsen efter Eldvin. Gjort riktigt fina spurt med rätta ryggresorna. 9 Troll viktor kan vara skrällen om det häxar för dom två nämnda-

Summa summarum en jäkla massa svammel, men jag vill inte ta ställning förrän jag sett värmningar och höra kommentarerna på atg live. Man får inte låsa sig för tidigt. Lumberjack kanske blir spiken och sedan ett par utgångshästar Lycka till
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat