Linköping, Lokomotiva Zagreb och favoritdubbel i NHL.
Många tycker ofta att utbudet på fredagar är digert men jag älskar fredagar, lagom mycket att hålla koll på och finna statistik om :-)
Slutade med att jag bestämde mig för inte mindre än 3 all in drag i boken.
Börjar i Sverige och SHL där hopplösa Färjestad, fortfarande utan sin anförare och lagkapten Tollefsen, tar emot Linköping hemma. Många saker är likt min förra rek, Tollefsens betydelse för defensiven, vad som händer om Pogge inte överträffar sig själv osv. Laget saknar bra puckhållande forwards som kan få långa anfall på motståndarna och skapa tryck. Lägg till att bara Modo är sämre på hemmaplan än vad Färjestad är (4-1-1-5) och att Linköping har haft lätt nere i Karlstad med 4 vinster dem 5 senaste så har vi ett framgångsrecept. Jag väljer att bortse ifrån Linköpings borta facit och plockar en 2a, ML till 2.10 på bet365 (2.05 på ladbrokes odds högst just nu) .
Sen har vi Zagreb, ett ganska opålitligt lag med hög högstanivå som ibland kan falla igenom helt. Men just idag väljer jag att lita på dem, speciellt med det iögonfallande DnB oddset på 1.82.
Man har faktiskt varit ganska jämna på hemmaplan, slår dem lag man ska slå och tappar poäng emot topplagen, 4-1-3 lyder raden, då har man förlorat emot D. Zagreb (där man ledde med 3-1 in i 80e minuten, läggmatch tror jag) och Hajduk Split, 1an och 3an. Man har slagit bl.a. Rijeka hemma vilket tyder på hög kapacitet. Hemma formen är god med 4-1-0 (cup inkluderad) dem senaste 5. Snittar dessutom 2 per match gjorde framåt hemma och det är bara Rijeka och Dinamo Zagreb som har bättre facit där.
Man möter idag RNK Split som väl inte direkt imponerat borta (1 vinst på 7 försök) trots att man ligger rätt högt i tabellen. Kryssar för ofta och gör framförallt för lite mål. Tycker om att reka lag som är duktiga på att göra mål hemma emot lag som har svårt att göra mål borta, speciellt när vi får DnB till 1.82, för skulle då Lokomotiv göra första målet är man nästan garanterad pengarna tillbaks minst då det ska mycket till om RNK ska kunna göra 2, något man endast lyckats med 2 gånger i år, en gång i cupen ganska nyligen emot ett lag ifrån flera divisioner ner och i första omgången emot jumbon (och ligans absolut sämsta defensiv) Zadar, vilket också var då deras enda borta vinst kom. Jag gillar oddset och gör det till ett All in drag utan att blinka!
Sen har vi 2 nhl matcher där jag helt enkelt går på känsla och överlägsenhet. Montreal spelar förvisso borta emot Buffalo men här är det klasskillnad som gör att Buffalo helt enkelt inte ska kunna hålla jämna steg. Montreal är dessutom ett lag som sällan tar en "day-off" vilket betyder att man alltid sliter hårt även när man möter sämre lag. Pittsburgh tar emot ett hårt ansatt Carolina som torskat 6 av dem 7 senaste borta emot Pittsburgh och som är 2-11 på 13 bortamatcher i år (emot ML linan som jag tänkt spela). Buffalo kan tilläggas är 3-9 hemma och tar alltså emot ledarna i Eastern Conference. Ska vara påtaglig skillnad i klass! 2.07 ger dubbeln (ML i bägge matcherna) på Pinnen och det får bli ett all-in drag det med.