Ämne: V75-Jägersro
Visa ett inlägg
Gammal 2014-11-29, 10:18   #199
jocklon

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 5165
Standard

Min sammanfattning, efter kanske några för få timmars plugg blir följande:

En av de viktigaste faktorerna att ta STOR hänsyn till idag är såklart att Ludde eller Adrian är med i varje lopp. När Ludde dessutom kör 4 hästar som han har stor tro på så kommer dom loppen att köras därefter också. Att sen 3 av dessa 4 hästar har framspår gör inte saken mindre beaktningsvärd. När han dessutom har hemmaplan så vet vi alla hur han agerar i sulkyn.

1. Lover Face klar första häst. Som varulv nämnt i en tidigare kommentar så visade LF tillräckligt bra startsnabbhet 2/10 för att ta sig förbi Reden från början och då är troligtvis loppet över. Spik eller ensam A-häst!
Att Veijo sitter i spets tämligen omgående tror jag hårt på. Skulle Reden däremot sätta upp ett vansinnigt tempo på utsidan om denna, så kan detta givetvis gynna någon annan. Men eftersom dessa 2 hästar är så fruktansvärt bra så kommer troligen inte många hästar hänga med tillslut ändå. Roligaste strecken bakom dessa giganter är Alamo Boko som var fin senast och besitter bra kapacitet men framförallt Zonguldak som gått riktigt bra varje gång på slutet och är en riktigt stark häst som alltid går in i mål! Så blir farten för hög för giganterna så kan den odugliga kusken Stefan Persson kanske skrälla till 2%.

2. Mycket bra 3-hästars lås! 2 hästar känns mycket bättre än övriga och tyvärr är dessa mest spelade också. 6&9 tror jag står för klassen i gänget. Jag tror att spåren kan bli ganska bra tillslut ändå med tanke på den förmodade tokkörning som väntar. Ludde ska rycka alla skor Quick Fix vilket är jätteintressant! Denne blir mitt tredjestreck till 7%. Om Ludde kommer till spets utan att det kostar för mycket, vilket kan gå om han bara kommer före Tillman från start så finns chansen för att Ludde vinner detta från tät med en häst som rycker alla skor (ffg), hemmaplan och just jägers från tät. Detta 3-hästarslås känns starkt.

3. Dagens bästa spik i Solvato. Kan inte förstå alla som skriker ut NBC här... Visst vann den guld för 3 veckor sedan, MEN den gången över kort distans mot ett riktigt B-gäng detta efter att ha fått bestämma precis som den vill och segertiden var ju inget att ropa hurra för. Detta vinner Solvato löjligt lätt om den är frisk och bara har 70% form. Position spelar ingen roll.

4. 7 given första häst. jag kommer spela denna som A häst och heltäcka där bakom. Roligaste strecket där bakom kan jag tycka att Luddes är som nu är nedstruken 2 hack och var klart fin senast. 4% är spännande. Barfota runt om på Sobel Jocke kan såklart vara en ide till låga % också.

5. BG har omgångens största favorit i en 2-åring som hoppade senast och som går med skor nu. Trots detta verkar BG ruskigt nöjd och uppåt. Han tog även på sig en stor del av senaste galoppen. Kommer göra samma lösning som i föregående lopp. Mr JP får bära A-häst rolen efter sina ruskiga prestationer och sitt mogna beteende men bakom där tar jag alla och hoppas att det skräller här och att ngn av mina andra A hästar vinner istället. Min ide bakom JP är i första hand Xceed som vart riktigt fin som 2:a bakom JP 2 ggr nu.

6. 1,2,4,6,7,9 = heltäckt. Ja här får det bli halva fältet. Normalt bör Tillman har jättechans. Men med den väntade körningen från Banks, Ludde och PU så kan mycket hända!

7. Normalt så vinner Riff detta alla dagar i veckan. Men tråkigt stor favorit och även här kanske jag nöjer mig med utgång för att inte sitta med spik som inte förändrar värdet ett dugg i sista... 2 & 10 klart troligast bakom!
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat