Visa ett inlägg
Gammal 2014-11-30, 21:07   #11
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61673
Standard

V75 på vintern i Norrland och det blev en riktigt usel omgång rent sportsligt. Inte många söder om Sundsvall som beger sig norrut tyvärr. Första spontana reaktionen var att man skulle betalt en rejäl slant för att vara god vän med Robert Bergh på lördag och få den rätta infon. 16 hästar till start på lördag varav 12 på V75. Det är ju guldläge för hans inre krets att tjäna rejält med pengar på lördag när det blir spelhysteri och mycket hög omsättning. Därmed har inte V75 kollektivet bara underläge mot Berghs riktiga vänner utan troligen framförallt mot utlandsspelarna som kommer att satsa stort med sina megasystem när det är så många extra miljoner i potten.

En snabb koll på V75.

1. Broddbana vore väl ett jätteplus för Roger Nilssons nya megastjärna (i Norrland i alla fall) för den har om jag tolkat intervjuerna rätt gått broddat hela sommaren. Rätt många hästar som mer håller lunchklass och det är väl 2,3,5 som gör upp.

2. Kallblod över 3 volter. Ser spelvänligt ut men vete fan hur man ska ranka det hela.

3. Minst sagt medioker gulddivision. Redéns jänkare första starten i Sverige och första starten sedan april. En tröst är att tränaren brukar lämna bra info men annars borde inte sådana hästar finnas med på V75 spelet. Nahar blir väl omgångens största favorit.

4. Klass 2 och mest rätt mediokra norrlandshästar. Har för dålig koll på dom i nuläget då jag tittat väldigt lite på travet där uppe senaste månaderna. Dialog In favorit på den fina raden ? Har dock mött mycket dåligt motstånd mest uppe i Boden vad jag kan se.

5. Samma här. Dålig koll men ser ut som ett ganska dåligt lopp. Spontant kan man väl tycka att Vacqueyras på prestationen i guld senast i Norge borde ha toppchans men 15 hästar och rätt många tveksamma kuskar gör att det nog kan hända mycket som är svårt att räkna på. Kollade igenom dagens lopp från Örebro för en stund sedan och Tricky Track såg väldigt fin ut där. Men favorit och troligen berättigad sådan blir väl ändå Zelda Zonk som nu efter att ha mött Solvallamotstånd 4 ggr i rad med 3 segrar kommer upp och möter Norrlandshästar varav de flesta inte håller i närheten av rikstotoklass.

6. Ojämn silverdivision med flera norrlandshästar som får betraktas som ren utfyllnad. Checco Boko har sett väldigt fin ut i biken och möter lättare nu än sist men har framförallt kanonläge. När ska det lossna för Redéns högkapabla häst ? Namale och Poker Kronos är också tänkbara vinnare.

7. Ser rätt spelvänligt ut men inte många här som räckt på V75 om det varit bra hästar söderifrån med är känslan. Liknar mer typ ett dd lopp en vanlig vardagsomgång där uppe med få inslag söderifrån. Undantaget är väl Adams Pace som gjort strålande lopp både på Solvalla och Jägersro och nu från perfekt läge nästan bara möter norrlandshästar. Det känns spontant som den troligaste vinnaren.

Hoppas hinna läsa på i veckan. Det hoppades jag även förra veckan men då fanns inte tiden för travet tyvärr.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kocken (+8)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat