Mycket tidiga funderingar:
Avd 1: Coldtown måste ha en bra chans, Raz Macenzie, R.K. Princess och Berkut Boko utmanar. Bergharn vinner inte det här loppet, vilka plåtbitar han än slår på sina hästar.
Avd 2: Guli Järven, Myllarfaks och Nordsjö Douglas är väl dem jag tycker ser mest spänannde ut. Öppet lopp, kan komma att kräva många streck.
Avd 3: Nahar blir nog megalampa, men det är ju en viss galopprisk där. Redéns jänkare från ett stall som inte verkar friskt känns inte heller som något att luta sig emot. Börjar tro att det här är ett sådant där lopp som Trustworthy Ås får vinna som tack för lång och trogen tjänst.
Avd 4: Dialog In har ju vunnit en del nu på sistone, och blir nog favorit. Rätt klent emot, så det kan bli en kuskseger. Björn, Jorma, Ulf och Bergh skall nog markeras också.
Avd 5: Obi Degato är en häst jag gillar lite, och nu är det ju form. Zelda Zonk är annars ett spikbud, men spår 8 i ett lärlingslopp med 15 bakom bilen kan ju innebära en hel del tidiga initiativ som man inte har täckning för, och vad som helst kan hända sedan. Men om Ville kan köra sig till spets i kraft av pondus och inte blir för hårt pressad på vägen ser jag ingen som på allvar borde kunna utmana.
Avd 6: Ett jämnt fält, många som kan vinna om de får rätt lopp.
Avd 7: 4-5-6-8 räcker?