Ämne: Val - 2014
Visa ett inlägg
Gammal 2014-11-30, 23:08   #569
NiLu

NiLus avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Var fan finns vinnarmentaliteten undrar jag?

Kan förstå alliansen om dom inte vill ha ett extra val 2017, men nu?
Vill inte deras väljare hellre se dom regera än S+MP med stöd utav V.
Är övertygad om att Alliansens väljare vill se att de regerar men politiker tänker inte som vanligt folk
Jag tror att Alliansen inte vill bli ihågkomna som de som satte Sverige i en regeringskris och tvingade fram ett extra val.
Den stora stötestenen för båda blocken är att SD fått så stort mandat av svenska folket. Båda blocken är handlingsförlamade just nu eftersom de inte kan tänka sig att göra SD till vågmästare och inget av blocken vill bli beroende av SD.

Som jag ser det så är båda blocken just nu väldigt beroende av hur SD röstar och eftersom de inte kan samarbeta över blockgränsen gör de SD till vågmästare, vilket båda blocken vill undvika till varje pris.
Det är ett moment 22 läge just nu.
Om de rödgröna och alliansen vill göra allvar av att låsa/stänga ute SD från den politiska makten måste de samarbeta, vilket deras politiska ideologier sätter stop för.
SD sitter i en guldsits för tillfället när de kan tvinga fram ett extra val och därmed kanske göra ett ännu bättre resultat och öka det politiska inflytandet.

Just my two cents

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+1)
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat