Nästa all-in drag hämtar jag i Danmark. Midtjylland verkar vara obevekliga i år, man är efter halva serien redan 7 poäng framför 2an Randers, med en match mindre spelad dessutom. På hemmaplan har man spelat 8 matcher. Vunnit alla 8 med en målskillnad på 18-5! Hyfsad form med, 8-1-1 dem 10 senaste, 4 raka vinster där 3 av dem har kommit med mer än 1 mål.
Vastsjaelland återfinns först på 11e plats, nästjumbo med 14 inspelade poäng på 15 matcher. På bortaplan har man verkligen inte gjort nå väsen av sig, 1 vinst och 7 förluster där vinsten var emot jumbon Silkeborg med uddamålet. Ligaformen är inte alls bra heller, förutom vinsten emot jumbon Silkeborg (Silkeborg har mer eller mindre redan åkt ur ligan så att man slår dem är inget att skryta med) har man inte vunnit i ligan sedan 22 september. Snittar nästan 2,5 insläppt mål per match borta.
Det som får mig att välja detta som ett all-in drag är dock inte ovanstående utan det faktum att bortalaget saknar flera nyckelspelare. Förutom Lumb (har dock saknats hela säsongen) så är viktigaste mittbacken Bozga skadad och framförallt; Festersen. Lagets store målskytt med sina 6 baljor, är avstängd! Näst bäste målskytt är Aue (och han verkar starta på bänken) på 2 mål så som ni förstår är det en gigantisk försvagning. Han har stått för runt 40% av lagets mål i ligan i år. Midtjylland är det laget som gör överlägset flest mål och ska man hålla jämna med suveräna serieledarna lär det nog göras med offensiv fotboll, något Vastsjaelland inte har kapacitet att göra.
Riddersholm på Midtjyllands bänk har angenäma problem, speciellt i offensiven där alternativen är många. Får tillbaks flera duktiga spelare; Duncan (6 mål) Petter Andersson, Poulsen och Banggaard, alla mer eller mindre startspelare. På skadefronten är det egentligen bara Uzochukwu som saknas ifrån en potentiell startelva.
Alldeles för mycket talar för hemmavinst, och för oddsets skull så plockar jag en -1.5 @ 1.95 (pinnacle).