Visa ett inlägg
Gammal 2014-12-02, 09:39   #238
Cazzius
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Motiverar imorgon, men jag tror denna kommer att sjunka så jag tar den nu: Arbroath -1 (AH) @ 2.14 på Pinnacle. Spelar visserligen borta men Elgin City har släppt in 4 mål i 3 av sina 5 senaste matcher och är jumbo. Har dessutom mäktat med sammanlagt 3 gjorda mål framåt på 6 hemmamatcher, släppt in 3 gånger så mycket. Arbroath är grymma, torskat emot 2an och 3an nyligen, kan vara därför oddset är som det är men annars nästan idel storsegrar och man gör dessutom flest mål i ligan, och än fler borta än hemma. Det ska vara klasskillnad över hela banan. Någon form utav överspel är säkert också gångbart, brukar kunna bli helt galna överspel när dessa lag möts på denna arena; 12,5,8,3 och 4 mål har det landat på dem senaste 5.
Överspelet känns lite osäkert här. De resultaten är ändå i en cupmatch 2012/2013 samt från säsongen 2010/2011 då båda lagen spelade i div3. Framförallt Abroath har ryckt upp sig en del efter det.
Senaste mötet mellan lagen vann Abroth med endast 1-0 på hemmaplan. Ser man på Elgin så har de haft fem matcher under 2,5-linan senaste tio matcherna.

Över 2,5 till 1,60 som högst är enligt mig alltså långt från spelvärt även om det mycket väl kan gå in.

Lycka till! Bra hockeylir ovan
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat