Tur att jag stack iväg till banan idag, annars hade jag nog inte lyckats med V4 men nu gick det vägen! Lite synd att det inte skrällde lite mer i sista, hade tvåan och trean i mål också.
V65-tankar
Kvällens tävlingar på Årjäng ser intressanta ut, det kan nog bli hyfsad utdelning ser det ut som.
Andra loppet är just nu väldigt ojämnt streckat men jag tycker det ser väldigt öppet ut, orutinerade hästar som är svåra att bedöma form på och ställa mot varandra. 8 Meter Reader U.S. är intressant nu när farsan Svanstedt kliver upp idag. 7 Re Samson gjorde debut som 4-åring förra starten och höll bra bakom bl a 2 Olympic B.Hall, kan vara ytterligare förbättrad idag. 12 Angel France såg rejäl ut senast mot lite billigare motstånd.
Avdelning tre är också väl ojämnt streckad. Kort distans och orutinerad favorit på bakspår, njaaa. Svanstedt snackar sig varm om 2 Eduardo som han ser som sin bästa chans i omgången. 4 Gamblelane är bättre än raden. 5 Satindoll S.I.R. har visat rejäla takter vid vinsterna, men han känns lite segstark, frågan är hur han fixar sprintdistans. 7 Sacramento Sea kan vara riktigt bra när han visar sig på det humöret och är löjligt understreckad i nuläget. 6 Harrys Monline har ett bra facit om man räknar de felfria loppen.
I sista avdelningen tror jag det är läge att ta ställning för 4 Cosmo M.L. Han gick i dödens på Mr Jef Fior senast och tog andraplatsen trots hårt motstånd, ser lättare emot nu. 2 Zirko Boko är det mycket snack om, men det är högst osäkert hur han ska duga i första starten för året. 5 Mr Super Yankee vinner de flesta lopp när han går felfritt, tyvärr gör han det väldigt sällan. Given vid gardering dock!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|