Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Jo, jag spelade V75 då också, men av ren okunskap. När man började räkna på sannolikheten att i längden gå plus och tittade på vad "robotspelarna" gjorde så förstod man snabbt hur fruktansvärt svårt det var att få ett positivt resultat på V75 med spel i tre potter jämfört med att endast spela för alla rätt. Alldeles för mycket pengar flyttades mellan omgångarna, alldeles för många var med och delade på pengarna för att man skall kunna få betalt för sin skicklighet.
V75 och V86 när det är jackpot är helt OK, då finns det pengar att spela om, men vanliga omgångar avstår jag gärna ifrån. Jag spelar hellre V5 på lördagarna.
|
Själv sätter jag 7an så sällan så jag kan avstå från de extra bidragen som 5 och 6 ger, sen så ger allt som oftast dessa ingenting. Jag tycker dessutom att 7 rätt ger rätt bra när man väl sätter den.
Men sen har jag inte räknat på de som du har gjort och du har säkert underlag för att du avstår. Vi har säker lite olika synsätt på spel. Men uppenbarligen använde ju "robotspelarna" enbart 7 hela tiden och genom att ta bort alternativet så eliminerar man deras taktik.
Sen så tycker jag V75 är så förbannat jäkla roligt att spela, otroligt roligt att snacka upp och följa på lördagar. Allt handlar inte om att gå plus, även om det är för att tjäna pengar man spelar.
Om allt handlade om att vinna, så skulle jag enbart spelat en gång i veckan och lagt ner all tid på att analysera den omgången.
Men så roligt är det inte, utan jag spelar ibland v64 efter att ha kollat listorna i 2 timmar bara. Vilket egentligen är efterblivet om jag bara skullen spela för att gå plus.
Men sen tror jag att jag är tillräckligt duktig för att i längden gå plus på mitt spelande.
Travspel och travsport är kul!