Visa ett inlägg
Gammal 2014-12-07, 12:42   #294
Voltstart

Voltstarts avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Å andra sidan hade det kunnat bli ännu mer extremt om det även i går hade blivit jackpot på 5 rätt. Då hade ytterligare 25 mkr försvunnit och delats ut till dom med 7 rätt nästa lördag. Och det var garanterat 100 tusentals "vanliga" spelare igår som hade lämnat in favoritbetonade system där det fanns många rader som hade inneburit jackpot på deras 5 or.

Om man tar V64 undrar jag om det inte är ännu värre vad gäller den enorma snedfördelningen av vilka pengar det på sikt finns att hämta i de olika spelpoolerna. Det sker ju enorma omfördelningar till 6 rätt där tack vare alla jackpots. Här visar i alla fall majoriteten av spelarna hur okunniga dom är när dom ändå varje dag fortsätter jaga vinster i alla tre spelpoolerna.
Jag tänker såhär. På veckans alla streckspel jagar jag tusenlappar normalt och blir nöjd med begränsad vinst.

På V75 är det de stora pengarna som det istället fantiseras om. Jag vill ha med många storskrällar på systemet...

Det får följande effekt:

Sätter jag ett par av skrällarna så är grunden redan lagd för bra utdelning på 6 och 5. Blir det en omgång som igår där endast ett lopp är svårfunnet bryr jag mig inte om vilket. Jag vill vara med och leka vid andra tillfällen. Onödigt bra utdelning igår förvisso, då "endast" dagens största föll. Normalt garderar jag dagens största, men igår trodde jag faktiskt det var slöseri. Dessutom försöker jag inte bry mig om hur mycket spikarna är tippade på V75 Å V86, värdet ligger i att ha ett par skrällar in.

Behovet av ett par skrällar gäller för mig åtminstone, då jag sällan lägger upp systemet med att bara 2:a och 3:e handare ror hem allting. Vid sådant scenario brukar utdelningen skjuta i höjden också.

Alltså: Vid lågutdelningsomgångarna är jag chanslös på de stora streckspelen oavsett. Endast för de stora pengarna lirar jag V75. Trav är skoj!

Vad jag tänker om V7? Bort! Spelet heter V75! Bästa varumärket inom travet!

Senast redigerad av Voltstart den 2014-12-07 klockan 12:58.
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat