Visa ett inlägg
Gammal 2014-12-07, 13:03   #295
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1839
Standard

Jag tycker att omfördelning av vinstgrupperna vore idé, 40-30-30 istället, påverkar ej så mycket, men är man nära full pott bör det gynnas mer än om man är 2 fel ifrån.
Det stora jag stör mig på är att inte slantarna betalas ut till dom som spelat!!! Ta bort jackpot och flytta stålarna till vinstgrupperna ovan i samma omgång istället.
Skulle göra ganska stor skillnad om dagens 40% läggs ut i grupperna ovan med 6:or och 7:or. Skulle utdelningen även för 6:or bli för låg ska givetvis stålarna i båda grupperna flyttas till 7-rättspotten. Helt värdelöst att folket pyttsar in 80 millar en veckan och sen kan andra snika till sig dom veckan efter.
Om ingen har 7 rätt så bör givetvis hela den potten läggas ner i 6-rättspotten i samma omgång så att dom som hade flest rätt får rätt utbetalt.

Sedan bör man skapa svårare lopp, jävligt trist med massa årgångslopp som alla innehåller givna vinnare. Vill ha fulla lopp också, aldrig under 9 startande, helst 10-15 kusar i varje lopp. Bli tuffare mot strykningar, och kör fler tilläggslopp, handikapplopp och gärna fler längre lopp.

Trav är kul, i synnerhet när man vinner.
DIF är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat