Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter
Det vore väl för tränarbytet då. West Wing har bara startat i långlopp det senaste året - nu är det medel. Det är en fin häst men räcker det med skoryck och ny tränare/kusk för förvandling till V75 favorit?
Detta lopp är ju - som Varulv påpekar - inte av högsta kvalitet.
Vad tycker du Spalato med all din erfarenhet. Hur skall man spela här?
|
Tycker man alltid ska gå emot skaran när dt gäller att spika favoriter. Ungefär som i detta loppet för att höja värdet inför v75-avslutningen. Open-stretch finns ju att tillgå. Många hästar som kommer i toppform, brukar i regel bädda för körning. Lutfi kommer ju säkert sätta färg på loppet. Brukar inte stirra mig blind på tider & sånt, men i vissa fall känner jag annorlunda. 1 Sander Esterel har ett intressant spår med OP. Kan absolut överraska. Nämnde inte den i min tidiga "krönika". 4 Listas Rafiki är en häst jag gillar. Barfota nu ger en extra växel. Slutar säkert i striden. Dessa två icke-favoriter är ett måste på kupongen om man garderar. 7 Bearhawaii är intressant nu med lopp i kroppen. Barfota nu gör att den också slutar långt framme. Ett tips är att kuskar från Valla sällar vinner och då gäller dt att ta med "Åby-kuskar" då dom oftast brukar avgöra.