PC har jag också tänkt spika.
Jetset kan absolut vinna, men det är bra motstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart
Helt rätt med kritiskt inställning till senaste prestationerna. Saknar info. Jag har alltid gillat Jetset. I regi Jensen har hästen sett riktigt bra ut, förutom senast.
På V75 spelar jag väldigt små system 9ggr av 10(Försöker täcka upp "med fler hästar" på andra streckspel istället. Mer rimligt med egen börs, då färre antal lopp förekommer, vilket reducerar kostnader...) och går därmed inte in på djupet vad gäller motstånd och faror för hästen samtliga ggr på V75. Ej på samma vis som inom vardagstravet iallafall. Därmed inte sagt att jag är oseriös vad gäller V75-loppen, ibland gräver jag ner mig nördigt mycket även runt dessa.
Vissa ggr på V75 tar jag mig an omgången omedelbart, så blev det denna gång.
När jag skummade igenom startlistorna fick jag snabbt känsla för upplägget.
Spik 1: Avd IV, nr 1 Priamo Caf. Startsnabb herre som har bästa tiderna i kroppen på sistone, har varit okörd och med (bästa?) rätt sorts kusk i vagnen. Bra spets och slutchans...färdiganalyserat!
Spik 2: Avd V, nr 9 Jetset. Fin häst som bär lika bra kapacitet i loppet som värsta motståndarna. Bättre än tex 1:an i min värld, 12 skrämmer ganska mycket. Blir inte favorit och försöker mig på att fånga den vid tillfälle då spelvärdet känns kul.
(Vad jag grubblar på just nu är vilket mitt 2-hästarslås ska bli...)
Putte64: Kommentar om spikarna? Ris och ros runt dessa enligt dig?
|