Ämne: V75-Åby
Visa ett inlägg
Gammal 2014-12-20, 02:07   #105
peozz

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 2867
Standard

Vi gör ett försök med en liten snabbanalys. Fritt fram för sågningar :-)

1. Är ju inte direkt så att man frihjular när man ser en silverdivision som denna....
Kommer helt klart att gå på att PU har koll på October innan han tar ut den här och då tror jag den bara vinner. Takter i spets initialt, men visar PU att han vill ha spets så tror jag att han får den till skänks och Mr P tjänar fina pengar som tvåa. Spik alltså !

2. Westline med skoryck och iordningställt vad det verkar. Kan nog öppna hyfsat och släppa till pappa med Photoboy. Förhoppningen är ju att Ludde kan få iväg Neptunus felfritt och då blir det säkert ingen lunk i täten. Pang ! Så smiter JU ut från snikspåret och sätter nosen först. Spik nr 2 !

3. Visst, Reijos borde ju vinna men % på den är ju inte kul och så mycket har den ju inte visat så att det skall vara Järvsöfaksvarning på den. Jag säger syn och tar risken att ha kastat bort lite streck....

4. Var ett jävla skrik om Priamo Caf och visst kan den vinna, och visst kan den t o m ha en hyfsad chans. Vi snackar dock lärlingslopp här så 50% känns inte tilltalande tycker jag. Nr 3 och 11 känns bra mycket roligare. Blir ett gäng här !

5. Här ska det garderas och visst, kommer JU till spets och får sitta still så finns risken att den kan vinna, hoppas dock att de på tillägg vill nåt och då tror jag att det finns många som kan vinna. Örjan med Flashmans Jenka till under 1% ? Visst, vinner inte ihjäl sig, men bara Örjan motiverar ju att ta med den om man garderar med ett gäng här...

6. Lås på 2,4,9. Båth åker ner med en häst och bra spår och 6 %, spelvärt var ordet sa Bull ! 4:an med Falsig sitter väl högst troligt i täten så den får åka med, fast Falsig vinner väl inte v75ligan i år heller. AV med skorna på Veijos nr 9 gör ju den intressant, samtidigt som att jag tycker det är distansplus på den åxå.

7. Bra sugen på att spika West wing på intrycket senast, men har ju redan två spikar så plockar med Beerhawaii om den lyckas ta sig till spets.

Lite snabba tankar och fritt fram att plocka fram motorsågen och såga ;.)
peozz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat