Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-12, 10:42   #9
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

OS-statistiken överraskade lite på mig faktiskt, 21% från vinnarhål trodde jag inte på, snarare 10-15%.

Har kikat på Viola Silas vinster i lopparkivet nu, och jag ser ingen anledning att vara orolig. Hon har gått snabbast över mål i alla starter, det har inte ens varit tendens att bromsa en enda gång. Hon har dängt de bästa motståndarna flera gånger om. Aldrig galopperat. Det blir spik!

Clinton Tooma är jag inte heller orolig för, han övertygade när han sopade banan med Le Cannibale i förra starten, och har tre raka barfota. Bra läge, tunt motstånd och Åke lämnar nog inget åt slumpen och rycker undan i tid för att slippa torska på speed.

Kingens lopp står ju mellan två hästar Main Wise As och Select Yankee. Har svårt att se någon annan plocka hem det, open stretch eller inte. Ska bli intressant att se vad Åke säger om den här chansen.

Tankar om fjärde? Är inne på att Yukon Boko gör spets och slut. Han var tuff senast, gick tredjespår första sväng, 11 första 500 och stegade undan lätt till slut. Motståndet ser ganska tamt ut nu. Vunnit 7/18, hoppat i 8. Hästen verkar ju inte helt hundra i skallen, men allt annat talar ju för seger.

Brons känns minst sagt svårlöst. Fram kanske kan ta det, han har vunnit senaste tre felfria (om man räknar bort nollan fyra starter sen då han satt fast)?

Silver ser också svårt ut. Lou Kronos har kasst läge, men gick fint sist efter långt uppehåll. Blir nog understreckad.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat