Så här skriver FREDRIK PEDERSEN om sina chanser imon.
Miss Bajen (2) klarade inte andra spår senast och hoppade den gången. Det var överraskande med tanke på att hon varit som ett lås tidigare. Hon är mer stark än speedig så Ulf får köra halvoffensivt. Hon är så tuff och stark att hon bör vara långt framme.
Aloe Vera (4) har fantastiskt fin form men har haft en oerhörd otur på slutet. Jag tror inte att hon kan vara så mycket bättre än just nu. Får hon ett bra lopp och kan sitta still fram till 300 kvar så kommer hon att blåsa förbi många över upploppet.
Banker’s Gracon (4) bröt ned lite i första sväng senast och hoppade när jag skulle korrigera honom. Han är den av mina hästar som är distansgynnad och kommer han iväg bra så blir det ett offensivt lopp. Skulle Aloe Vera kunna lifta med honom så kan nog hennes speed göra att hon slår honom eftersom han är mer stark än speedig.
Wojtyla Gene (8) blev det helt fel för senast när han blev hängande och fick gå fram i dödens. Sedan blev vi avlösta men då ”trampade han igenom” och så blev det galopp. Han går ner i klass nu och ska absolut räknas i segerstriden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|