Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart
Du är säkert insatt i kallblodsloppet? Hjälp gärna till. Jag är värdelös på att jämföra olika volter mot varandra i dessa lopp.
Min tanke är att 8 å 11 gör upp. 12 på kapacitet. 7&9 möjligtvis C-hästar. 2 Lissby?
Tankar?
|
Nu när Troll Victor blev struken tror jag det står mellan de på tilläggsvolten. Frågan är om inte Algot Ålj sitter i spets efter 300 meter. Och det är nog det som också krävs för att han ska vinna detta över medeldistans. Således en rätt tråkig favorit som kräver rätt resa för att vinna.
Närby Kalabalik måste med men är inget drag direkt till sina 25%. Blir inte barfota som han varit bäst med men duger ändå, är nog förstahästen här.
Cali Maks ser ju formlös ut men är annars bra för denna klass. Går väl inte att räkna bort helt när man får honom till 12%, hade ju annars vanligtvis varit favorit här.
Stjerne Faks är i grunden bäta hästen men har ett krångligt utgångsläge och knappt startat på två år. Omöjlig att sätta in för dagen och det troliga är att det inte räcker till seger direkt men 5% gör det ändå motiverat att ha med för mig.
Tror jag heltäcker loppet trots allt. Tycker det är minus på de flesta och då kan precis allting hända.