Peter U
– I avdelning 1 så har jag dels 8 M.T Harmony till start och även om hon håller sin nyttiga form så får hon svårt att vinna härifrån. Kan hon få pengar med sig så har hon gjort det bra tycker jag och jag planerar inga ändringar i hennes utrustning eller balans. Då ser det bättre ut för min andra häst 9 Fleetfoot Hanover som visat att hon kan mäta sig med 5 Your Highness och 6 Canaka B.F här. Vi får göra det bästa möjliga från bakspåret men löser det sig bara så tror jag ganska mycket på min häst och jag ger hem henne en sjua eller åtta på en tiogradig skala. I fallet med Fleetfoot Hanover så vill jag säga att hon nog är den av mina hästar som är mest gynnad av att tävla utan skor så ett eventuellt barfotaförbud skulle vara negativt där.
– I gulddivisionen startar jag 3 Nothing But Class som stressade till det för sig bakom bilen senast vilket kom oväntat. Han verkar fin i träningen så jag tror inte att det ska upprepa sig och vi hoppas det går bättre denna gång. Han går som senast med en Murhybländare. Nytt är att han får skor runt om på sig till denna start. Om jag ska taxera hans vinstchanser så får han en fyra femma på en tiogradig skala då han möter några tuffa konkurrenter nu.
– I lägsta klassen har vi fått med tre hästar och jag har uppriktigt sagt svårt att hålla isär dem chansmässigt och sätter en sjua på alla tre. Om vi börjar med 4 Gantab Håleryd så var han väldigt bra näst senast men helt under isen i senaste starten däremot vilket förbryllar en del då vi inte kunnat finna några fel på honom. Han känns mycket fin i träningen inför detta och jag hoppas på en prestation i paritet med näst senast då hans öppnade snabbt till spets och vann i fin stil. I så fall ska han räknas tidigt här. Min egen uppsittning 5 Da Vinci Boko var duktig senast och känns som han ska inför detta och kan komma in i matchen till slut. 6 Carabinieri kommer även han från starka insatser och har visat att han duger fint på V75. Som sagt så tycker jag att alla mina tre här ska räknas tidigt.
– 5 Eketorpets Tess håller fortsatt bra form för och kan öppna snabbt från start. Senast fick hon ge sig mot 8 Royal Fighter som var väldigt bra då och han är så klart en tuff motståndare även nu men jag vill inte låsa mig vid någon taktik utan vi får se hur Eketorpets Tess känns imorgon när startbilen rullar iväg. Den här gången kommer hon att tävla barfota bak förutsatt att banan tillåter det.
Peter har alltså även två intressanta hästar till söndagens V75 tävlingar på Örebrotravet där mycket tyder på att vi kan få se ett barfotaförbud av väderprognosen att döma. Detta får vi dock anledning att återkomma till senare:
– I den andra avdelningen så startar 11 Photoboy men här får jag nog ligga lite lågt då läget blev så svårt. Han har tävlat barfota i starterna för mig men jag tror han ska fungera även om det blir skor den här gången. Fast det blir som sagt mycket svårt att vinna härifrån i vilket fall som helst.
– I den avslutande avdelningen har jag 1 Alvena Take It som tyvärr inte kan försvara ledningen från sitt innerspår vilket gör det hela lite chansartat. Hon är dock i mycket fint slag för dagen och vann på bra sätt senast. Löser det sig bara så att vi hittar ut så ska hon räknas med chans i detta lopp och jag ger henne en sexa eller sjua på en tiogradig skala.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|