Visa ett inlägg
Gammal 2014-12-27, 19:46   #121
Voltstart

Voltstarts avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Har reagerat lite på att en del hästar namngetts efter företag och liknande, trodde det fanns i reglementet att detta inte var tillåtet (Jula Club lopp 10 Färjestad, ägs av Jula AB t ex). Läste igenom det nu och det verkar vara helt kosher. Konstigt att inte fler döper hästarna för att få gratisreklam till verksamheten, väldigt många hästägare är ju även verksamma inom näringslivet...på rak arm kommer jag bara att tänka på den andra Jula-hästen Jula In Focus och hela Denco-stallet. Uppfödarna är ju väldigt duktiga att märka sina hästar med gårdsnamnet, men företagarna verkar lite vara lika heta på det.
Jula-hästarna är ju en hel armada. Denco. Sedan har vi ju Mellby, efter Mellbygård. Jag vet inte vad som gäller för företag. Nån Datafirma gnager i skallen, som namngivit sin häst genom att sätta mellanslag eller liknande. Kommer inte på just nu vilken.
_____
Nu är jag "på gång" på Odense.

10 Topform Power som spik nu. Spurta fint senast, går att se i arkivet. Kan gå. Bakspår på kort är ju aldrig bra, men hästen är grunden till att jag lirar.

Hoppas hästen har slagläge in mot upploppet, då blir det nog sevärt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+1)
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat