Ämne: V75-Örebro
Visa ett inlägg
Gammal 2014-12-27, 23:44   #60
Voltstart

Voltstarts avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jag har ju redan sågat Remote, men frågan är bra för då kom jag att titta närmare på Oliver också:

-Han är överlägset minst rutinerad med sina 22 starter i livet
-Har hoppat i mer än var fjärde start
-Har dragit in över halvmiljonen senaste sex starterna
-Startar nu på V75 från spår 12 (om än mot ganska ljummet motstånd)
-Det är lång distans, vilket gör fler extrameter att gå för de hästar som kommer bakifrån och att Örebro har relativt kort upplopp
-Skor på

Nej den här är nog faktiskt en ännu sämre chans än Remote...

Art On Line och Democrat är grymt mycket bättre spikar inom det där spannet!
Du är så härligt uppfriskande med ditt statistik-hänsynstagande. Helt säkert ger det resultat på sikt!

Om hästen(Oliver) vill jag dock säga att den har haft en helt annan fräschör hos Ulf. "Hackade" sig fram fullständigt hos tidigare tränare, långt därifrån nuförtiden.

I övrigt tänker jag att större balansändringar på denna häst kanske är förödande?

(Jag saknar känsla för omgången, men funderar på Oliver som enda häst vid valfri balans. Jag tror den är bäst här helt enkelt å då känns lång distans som en fördel, när hästen handikappas av bakspår. Många balanskänsliga i detta loppet:2,5,6 väl?)

RED: Jag var inne i arkivet nu och får nog ta tillbaka allt. "Hackar" fortfarande, slänger med huvudet upp och ner ständigt. För många minus på den kusen för att nånsin spikas, egentligen...

Senast redigerad av Voltstart den 2014-12-27 klockan 23:55.
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat