Ämne: V64 Kalmar
Visa ett inlägg
Gammal 2014-12-29, 16:56   #36
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Nu förvånar du mig ganska rejält.

Din spik i första talar emot det faktum att du oftast låter statistiken ha stort genomslag på systemen.

Att Kimono Pearl är bäst råder knappast något tvivel om. Fast det är en häst som presterat ojämnt bra länge nu och som kommer bli spelad till väldigt hög procent.

Visst, senast var det en plaskblöt Mantorpsoval, idag oftast fina Kalmar. Nåt intresse att delta ifrån hästens sida existerade inte bakom vingen senast.
På strecken 2,4,6,9,11 köper du förmodligen loppet, ganska billigt?

Det är min övertygelse att din kunskap om hästarna i just aktuellt lopp är såpass stor att här har du rimlig chans att säkra upp ett "säkert rätt" på några enstaka hästar streckade, eller hur? Såpass trygg att du känner att du sitter med hängslen och livrem?

Med det sagt tycker jag att du bör ta höjd med systemet och analysera fram en spik i nån av avdelningarna 2 till 4 istället. Framförallt i avdelning 3 eller 4, så bär du nog stor tro på ett fåtal hästar, eller? Varför spika de två största favoriterna i omgången, när den ena precis visat prov på stor sårbarhet?
Kimono är inte historiskt osäker och hade nog inte trott den skulle bli så stor favorit som den verkar bli med den programraden. Får se om det blir spik...är tyvärr lite dåligt påläst idag (jobbjobbjobb) så det lutar åt ett ganska grovhugget system och då löser jag nog första loppet med hammarn ändå! Felfri förlorar hon ju inte, så är det!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat