Citat:
Ursprungligen postat av olle
De flesta megastjärnorna vintervilar nu eller är i Frankrike. Det blir inga högklassiga V75 omgångar nu förrän när olympiatravskvalen startar i mars. Troligen blir dom ok söderöver då en del i Mellansverige och även i Norrland gärna vill ner hit om det inte blir tjäle och broddbanor men de omgångar som kommer köras norröver kommande månader kommer bli riktigt dåliga, för knappast någon som är sugen på att resa norrut till broddbanorna.
Det ska bli riktigt skönt att koppla bort travet helt ett tag. Börjar säkert kolla lite igen i februari, åtminstone på lördagarna, men när man som jag inte bara gillar spelandet utan även vill att det ska vara bra travsport så missar man absolut ingenting genom att ligga väldigt lågt i januari och februari. Men tur för alla som är spelberoende att det även då kommer köras lopp från lunch till kväll. För dom som har detta beroende är det inte så viktigt vad det är för klass på loppen utan det viktiga är att det finns något att spela på. Det är hög omsättning även på vintern så det går att vinna pengar då med om man har tiden att läsa på och turen kombinerat med skickligheten att hamna rätt på det när man spelar.
Hellre lägger jag pengarna i januari på en resa till solen och värmen än att jag spelar bort dom. Skillnaden är att det inte ens finns teoretiska chanser att en resa går med plus ekonomiskt. Det gör det ju trots allt om man lägger sina pengar på spel.
|
Rätt Olle!
Tjusningen som spelare är naturligtvis analysen. Ser du ett guldkorn oavsett klass, så vill du ju syna dina tankar i just det loppet. Hur duger den egentligen mot just de där två? Spela behövs inte tvunget, men jag väntar med spänd förväntan på hur det slutar. En hobby som jag alltid har tid till parallellt med annat. Befinna mig i Asien månadsvis utan att följa roligt trav? Nä, usch va trist! Helt klart att vi prioriterar olika. Hoppas solbrännan lägger sig rätt, då kanske du kan nå i upp i nivå med Raffe?
Jag gillar trav överlag, inte bara "fintrav" allra mest.
Tacka vet jag Krusen, Super Strike, Stöten, startkatapulten Quick Quack och liknande individer som sätter lite prägel på travet å ena sidan
och tacka vet jag Nu Pagadi och Commander Crowe för deras klass och bildskönhet å andra sidan!
För att inte tala om Varennes kurvteknik!
Minns du Hammerex?