Ämne: MarathonBet
Visa ett inlägg
Gammal 2014-12-30, 15:43   #93
lasthope
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 16
Sharp$: 63
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Just i NBA brukar det ofta vara inklusive förlängning, det är ju inte jättevanligt i en sport där ett lag gör 100 poäng att det blir kryss.
Jag kanske bör utveckla min tankegång.

Det chattet jag hade med supporten gav vid handen att det inte handlade om särskilda regler för NBA, utan detta var en generell regel som gäller alla basketmatcher - vilket då måste beaktas, ifall t ex PA har en annan regel. Supporten hänvisade till följande regel:

”8.2. Rules Sport by Sport
Basketball
Markets based on the official time periods of the match and Match Result are based on the result at the end of normal time for each relevant period, (48 minutes play, 4 quarters of 12 minutes or 40 minutes play, 4 quarters of 10 minutes or 2 halves of 20 minutes). All other bets are based on the official match result, including overtime. A match must be played for at least 35 minutes for matches of 40 minutes and 40 minutes for matches of 48 minutes for bets to stand, unless the market has already been determined. If a match is a tie then all bets placed on the market Match Winner will be void."

Handicap bettingen på MB ligger under följande rubrik för NBA: ”To Win Match With Handicap”. Denna rubrik återfinns inte bara för NBA, utan för övriga basketligor likväl. MB menar helt enkelt att det är att vinna matchen som gäller. Jag tycker själv att det är en märklig tolkning av ovanstående regel (jag skulle tolka det som att handicap betningen gäller ”Match Result”, dvs. ordinarie matchtid), men jag har förstås ingen makt att avgöra tolkningen..

All handicap betting för basket på MB är därför inklusive övertid enligt den tolkning som gäller (såvida jag inte blev blåst i detta enskilda fall..).

Nu slutsatsen.
Om t ex PA ha en annan generell regel där övertid inte räknas in (förutom i NBA) och man jämför odds på siter som ”oddsportal” och MB ger något över för Plus-handicap, så bör man kanske välja PA ändå - medan det omvända skulle gälla vid Minus-handicap.

Ja, ungefär så tänker jag.
lasthope är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat