V64-1: Litet men jämnt fält. Tycker att Jarl af Solnäs är bästa hästen, men det ju inte säkert att den får bästa löpningen.
V64-2: I ett lopp det inte precis lyser klass om tror jag att Emil Fame har en bra chans, lite bortglömd idag. Men det är jämnt där bakom. Ambassadeur d'Am verkar spelarna hittills tro på, men jag är inte så imponerad av den.
V64-3: Day Sun Dream tycker jag borde vara överlägsen det här motståndet. Känns som ett spikbud så här mitt på blanka förmiddagen.
V64-4: Sugar di Poggio är stor förhandsfavorit. Blir spik hos många. Själv kikar jag en del på J.S Annabell och Return to Sweden som i rankingmodellen jag använder signalerar bättre spelvärde. Blir till att hålla koll på det där loppet och leta info.
V64-5: Funderar lite på vad Graceman kan i det här loppet. De här 15 bakom bilen är inte så lätta att bena ut, blir nog en hel del streck.
V64-6: Filene Va Bene tycker jag skall ha en fin chans att vinna det här. Bra läge, form och stall som verkligen seglar i medvind. Kan rent av vara en bra andraspik för den som vill strecka på i de andra loppen.