Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-02, 09:09   #3
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Gott Nytt År alla travälskare

Ikväll blir det Bergsåkers V64 som gäller. Hustrun har bjudit hem goda vänner så en annan får vackert stanna hemma. Ojämn klass på loppen är det minsta man kan säga och banförhållandena vågar jag inte ens sia om. +4 just nu. Jag satsar på att det inte händer så mycket så man får väl stå där med lång näsa efteråt.

Två spikar får det bli. Den ena är jag mycket positiv på och det är 5 Alfie i avd tre. Visst blev det stryk med massvis av metrar senast - MOT LANNEM SILJE! Men Karlsson gjorde segertecken när han dansade in som två tjoget längder efter vinnaren. Anledningen är att Karlsson hade en sån "kanon" som Tangen Didrik i rygg redan 1200m från mål och hur Bergh än försökte kunde han inte ta sig förbi Alfie! Nästa spik får väl bli 9 Adrians Girl i sista avd. Strålande upplopp efter startgalopp senast till dött lopp om segern, enda motbudet är väl 3 esprit Boko

Avd 2 låser jag på 2 hästar 3 Therman och 7 Bourne Idenity. Avd 4 likaledes på 2 hästar, Berghs duo 8 Birmingham och 12 Shockwave. Visst finns det flera här, men tveksamt på en del. 9 Fonzan Sund, svårkörd och hur ska Mari Edensröm klara av detta från bakspår? Nja, får bli 1;a reserv. Sedan finns det väl bara 3 hästar som är värda namnet 1 Hurrican Brodde med välkörande jimmy jonsson, Hade väl bästa segerprocenten 2014 av Bergsåkerskuskarna, 2 Clay Dunder har det skrikits om och 11 Happygangster GL står lite hårt inne och bakspår.

Så gaddar vi i avd 1 med följande rangordning 5-7-1-8-9-10. Väldigt intresserad av sistnämnde som min curlingkompis deläger och tränar. Formen lär vara fin, men bakspår och Frida Lejonclou är saker som gör att jag är tveksam.

Avd 5 rangordnar jag 5-6-12-2-8-9-3.1 Det blir ett "bara att få vara med"-system på 168 rader Givetvis kan strykning och sånt ändra förutsättningarna så väntar med inlämning

Om man vill gardera kallblodsloppet så är Eldturi med Ove A mycket intresssant. Gällerstedt brukar ha bra ordning när han anmäler och hästen kommer ju från seger senast (på vinterbana) Brunlöfs 1 Järvsö Pärla givetvis livsfarlig på läget.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mijo14 (+5), dado (+5), Voltstart (+5), asgaya3141 (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat