Ämne: V75-Jägersro
Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-03, 01:47   #120
Shizznit

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 5133
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag har funderat en del över Prince Di Poggio. Hästen har körts de senaste fyra starterna av Björn på Valla, Jägers och Vincennes. Har vunnit två. Men i Björnkollen streckar han åtta (varav en är struken). Inte ett ord om denna häst, som han om någon känner som löphäst. Mörkar han eller.......
Jag fattar inte.
Jag tar alltid med hästar han "glömmer" nämna (fast han kör dem eller på annat sätt borde ha koll på eller ha kollat upp dem) i björnkollen. Efter att för något år sedan ha blivit rejält förbannad på honom som tippare i just dessa situationer så bestämde jag mig för att istället alltid ta med dessa pållar. Jag tror det är värt det, eftersom de (ur selektivt minne) ofta lätt ger dryga 10x på vinnarspelet iaf.
Jag gillar när man hittar egna udda mönster att lira efter, som t ex under Dream of Goal-eran, där det bara var att mjölka kollektivet på pengar genom att spela tvärt emot vad som sades i intervjuer innan (V75-)loppet. Det kan ju helt enkelt vara så att stallet tolkar hästens signaler helt fel fast de inte märker det själva. Eller så finns det andra, mer spännande och konspiratoriska anledningar
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat