Ämne: Val - 2014
Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-03, 16:05   #769
maddmax
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av WizardofAhhs Visa inlägg
Civilisationen kommer inte fulländas före den sista stenen från det sista gudshuset faller över den sista mannen av gud, var vad jag ville säga. Ber om ursäkt för hur det där framstod.

Politiska opponenter åt vänster (ex. AFA) är utan tvekan kapabla till detta. Rabiata feminister likaså. Islamister skulle väl inte bränna ned sin egen byggnad? Möjligtvis en invandrare men en islamist är väl inte särskilt troligt?
Det bör ha varit tydligt att jag menade ett hot mot ett civiliserat samhälle, inte huruvida de kommer bana vägen för ett. Bara för någon skrev att kyrkor måste falla betyder inte att alternativet är bättre. Stalin och Hoxha stängde många kyrkor och mördade många präster, för att inte tala om vad man gjorde i öst, men inte har kristendomen försvunnit från de länderna (den har vuxit starkare om något). Min poäng var att det finns många människor i Sverige som inte ser skogen för träden. Kristendomen i synnerhet har väldigt liten negativ påverkan på vårt "civiliserade" samhälle och skadar det betydligt mindre än extremvänstern och muslimer.

Och ironiskt nog tror jag att både (a) islamister faktiskt bränner (eller försöker) bränna upp sina egna moskéer i Sverige för att plocka politiska poäng, och (b) att Svenska Kyrkan river sina egna byggnader (om än metaforiskt) genom sitt tro-överskridande arbete med muslimer, katoliker och judar. Populism leder aldrig till något gott.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
softpojk (+25), the_mirage (+10), WizardofAhhs (+10), Slurf (+5), sskssk (+10), kusagwa (+5), zeke (+10), eddieh (+5)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat