Det står mycket vettigt i de två ovanstående posterna, kanske mer vettigt än på hela sharps travsida. Men jag lämnar det till någon annan att värdera.
Som pokerspelare så vänjer man sig i att göra bedömningar/värderingar utifrån delvis okända faktorer, men där får man även ett stort statistiskt underlag att kontrollera sina resultat tämligen snabbt. Man har även fördelen att spela spel som passar sin kassa.
Förvisso så kan man spela V4 nästan varje dag(om man tar hänsyn till omsättningen)och där med sänka variansen.
Jag har hållit på i flera år med V75 men ALDRIG satt sjuan. Dels så spelar jag långt ifrån varje vecka och dels så spelar jag bara för höga vinster. Detta går emot alla principer som jag har, i och med att jag "famlar" i blindo, och jag har till och med börjat "svaja" i min övertygelse och börjat spela mer favoritbetonade system, bara för att få den där jävla sjuan.
Nu känns det dock som ett fantastiskt läge för själslig eftertanke och samtidigt börja "räkna" mer på det i och med det nya året.
När jag läste Viroids post så tänkte jag på att man borde vara mer ordentlig med att bokföra sina spel och därmed få ett underlag att räkna utifrån. Det nämner även overpace.
"Man får helt enkelt spela på ett sätt man tror kan ge vinst på sikt, ha gott tålamod och inte satsa mer än man kan avvara."
Det är ju självklart men det tål att tänkas på ibland, man kan fort bli fartblind.
Jag tror helt enkelt att V75 får läggas på hyllan ett tag framöver. Kanske man spelar på JP omg.
Jag får tacka för insiktsfulla kommentarer!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Milsson den 2015-01-04 klockan 23:44.
|